מדדים ומחקרים

האינפלציה משתוללת: 50% מהעובדים מחפשים משרה שנייה

האינפלציה לא עוצרת ומאלצת יותר ויותר אמריקאים לשקול לקבל עבודה שנייה. העובדים אף עוברים לאזורים עם יוקר מחיה נמוך יותר, כך עולה ממחקר חדש על שוק העבודה בארה"ב. 18% מהעובדים שוקלים לעבור לערים זולות יותר למחייה
מערכת ice | 
סל קניות (צילום shutterstock)
יותר ממחצית מהאמריקאים העובדים, שוקלים לעבוד בעבודה שנייה שכן אינפלציה גבוהה עד כאב שוחקת במהירות את כוח הקנייה שלהם. זהו הנתון שעולה מסקר חדש של Qualtrics International, שהראה כי 38% מהעובדים חיפשו עבודה שנייה. עוד 14% שוקלים לחפש עבודה אחרת, על פי הסקר שנערך בקרב 1,000 עובדים במשרה מלאה בארה"ב.
במקביל, 18% מהעובדים אמרו שהם עברו לאזור בעל יוקר מחיה נמוך יותר כדי להפחית את ההוצאות. ל-13% נוספים הייתה תוכנית לעשות זאת. משרד העבודה דיווח בשבוע שעבר כי השכר הממוצע לשעה לכל העובדים ירד ב-3% בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד, כאשר מביאים בחשבון את ההשפעה של עליית המחירים לצרכן. על בסיס חודשי, הרווחים הממוצעים לשעה ירדו ב-0.1% בחודש שעבר, בהתחשב בזינוק האינפלציה.

לפי מדד זה, מצבו של העובד האמריקאי הטיפוסי כיום גרוע יותר מאשר לפני שנה, למרות שהשכר הנומינלי עולה בקצב המהיר ביותר מזה שנים. הסיבה לכך היא שהצרכנים מתמודדים עם אינפלציה לוהטת, שהפחיתה במהירות את כוח הקנייה שלהם. האינפלציה יצרה לחצים פיננסיים חמורים עבור רוב משקי הבית בארה"ב, שנאלצים לשלם יותר עבור צרכי היומיום כמו מזון ושכר דירה.
עלות המצרכים טיפסה ב-0.7%, והעמידה את העלייה של 12 חודשים על 13%. הצרכנים שילמו יותר עבור פריטים כמו דגני בוקר, עוף, חלב וירקות טריים. עלויות המקלט, המהוות כ-40% מעליית אינפלציית הליבה, טיפסו ב-6.6% בשנה האחרונה, המהיר ביותר מאז פברואר 1991.
עלויות השכירות זינקו ב-0.8% במהלך החודש וב-6.7% על בסיס שנתי. עליית דמי השכירות היא התפתחות מדאיגה מכיוון שעלויות דיור גבוהות יותר משפיעות בצורה הישירה והחריפה ביותר על תקציבי משקי הבית. נקודת נתונים נוספת המודדת כמה בעלי בתים ישלמו בשכר דירה שווה ערך אם לא היו קונים את ביתם טיפסה ב-0.8% בספטמבר מהחודש הקודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה