מדדים ומחקרים

הבנק הדיגיטלי נחשף: כמה לקוחות באמת הצטרפו לוואן זירו?

כמה מהלקוחות החדשים הופכים את החשבון בבנק הדיגיטלי לחשבון העיקרי, כמה לקוחות כבר הצליחו לגייס בבנק, וכמה סך הפיקדונות ויתרות העו"ש בבנק? לראשונה הנתונים המעניינים והמסקרנים של וואן זירו של פרופ' אמנון שעשוע נחשפים
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
הבנק הדיגיטלי של פרופ' אמנון שעשוע יצא לדרך לפני חודש וחצי, וזה זמן טוב לבחון האם הציבור הולך עם החזון של הבנק החדש, לקראת תחרות חדשה במערכת הבנקאית.
בינתיים ההסתערות רק החלה, עם כניסתו של הבנק גם לענף הפרסום דרך משפיענים בכירים כמו אמן החושים הבינלאומי ליאור סושרד, ורוח גבית מהמפקח על הבנקים, יאיר אבידן, שאמר אתמול שהבנק החדש הצליח לנער את השוק ושהוא גורם לבנקים הקיימים להתחיל להתרגל לסביבה תחרותית יותר.
לאחר שבועיים מהשקתו, הבנק גייס 13,900 לקוחות וכ-250 לקוחות חדשים שמצטרפים מדי יום. בנוסף, רשימת ההמתנה מתארכת ומדי יום מתקבלות בבנק הדיגיטלי כמעט 1,500 בקשות להצטרף למיזם החדש. זה היה שבועיים מההשקה, מה המצב לאחר חודש?

ל-ice נודע על מספר הלקוחות חודש לאחר השקת ONE ZERO לציבור הרחב, שעומד על 20 אלף לקוחות, וכי מאז ההשקה מתקבלות 1000 בקשות הצטרפות מדי יום ובפועל נפתחים בשלב זה כמעט 1,400 חשבונות בשבוע. 
הנתון המעניין הוא לגבי טיבם של המצטרפים: האם הם באמת הצטרפו רק כדי לבחון מה הבנק מביא להם, או שהפכו את החשבון שלהם בוואן זירו לחשבון המרכזי. כאן מציג הבנק נתון מרשים: 38% מהלקוחות שפתחו חשבון כבר העבירו אליו את הפעילות המרכזית כמו משכורת או העברת הכנסות כעסקים עצמאיים. במילים אחרות: מעל שליש מהלקוחות הופכים בהדרגה את החשבון לחשבון עיקרי.
ומה עם שירות הלקוחות? פה ישנה מגמה חיובית. 19% מהפונים בצ'אט נענים תוך פחות מ-6 דקות, ו-27% תוך פחות מרבע שעה. במענה הטלפוני הנתונים יותר טובים: 56% מהפונים נענים תוך פחות מ-6 דקות, ו-75% תוך פחות מרבע שעה. 
עוד מהנתונים שהגיעו לידי ice עולה כי סך הפיקדונות ויתרות העו"ש בבנק עומדים נכון להיום על כ-350 מיליון שקלים. מתחילת השנה בוצעו כמעט 300 אלף טרנזקציות בכרטיסי החיוב של הבנק, 25% מההיקף הכספי שלהן במט"ח - ונזכיר כי הלקוחות בעצם משלמים 0% עמלת המרת מט"ח בכרטיס.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כתבה פרסומית שקרית- שירות הלקוחות לא עומד בעומס
    רז 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתונים של 6 דקות זה שקר. אני בכל הפעמים שפניתי בשבועיים האחרונים לא נענה... וכשאני מתחנן פעמים רבות לפעמים מקבל תשובה וגם אז אם לא מגיבים לשירות במקום הם סוגרים את הפניה ומה שקורה שממתינים מחדש. שירות ברמה כ"כ נמוכה שמלבד זה שיש לי חשבון ואני נהנה מהטבות מסוימות בשלב זה חסר סיכוי שאעביר את הפעילות העיקרית שלי לחשבון... אמתין קצת שישתפרו במתן השירות והבאגים. ואם לא אז הם יתמיד ישארו חשבון משני ויקרה להם מה שקרה לפפר. כולי תקווה שהבנק קורא את התגובות ולא רק משלם על כתבות ממומנות.
    סגור
  • 4.
    בנק
    מוטי 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העמלות שהוא לוקח מאד יקרות לעומת שאר מערכת הבנקאית הלקוחות יבינו את זה בעתיד והשרות חלש מאד הוא לא ישרוד בפורמט הזה
    סגור
  • 3.
    השירות לא לבשל לצערי
    לקוח של הבנק 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאחר קניה בכרטיס המידע על בית העסק לא מתעדכן גם לאחר שלושה ימים. דבר נוסף שקרה לי ‏שילמתי ובאתר של ‏ישראכרט נרשם סכום העסקה הנכון בפועל מהחשבון גבו לי סכום ‏גבוה אומנם מדובר בסכום קטן יכול להיות שמדובר בעמלה מה שלא ברור לי ‏היכן השקיפות שמוזכרת כל הזמן שלחתי הודעה כדי לקבל הסברים נאמר לי שאני לא משלם עמלות בשורה התחתונה הנושא בבדיקה אני כרגע לא מרגיש בטוח ‏למרות שאני רוצה לתת הזדמנות
    סגור
  • 2.
    פרסומת המעידה בעקיפין על כישלון. שוב עמלות בשם אחר (ל"ת)
    מייקל 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    שטויות, הבנק לא מוכן ליצור, המון באגים
    שחר 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין מענה הולם, והשירות לא טוב, והמון באגים
    סגור