מדדים ומחקרים

האם סיוע כלכלי של מיליארדים באמת יעזור למחירי הדלק?

מחירי האנרגיה באירופה ממשיכים לעלות לקראת החורף והממשלות מתכננות לתמוך באמצעות מענקים של מיליארדים, אך המומחים אומרים: זה לא יספיק
מערכת ice | 
מחירי הנפט (צילום Paul Lowry / flickr, pixabay)
כפי שדווח לאחרונה לאירופה מצפה חורף קשוח במיוחד, הן מבחינת מזג האוויר והן מבחינת המחירים שכלל האזרחים הולכים לשלם על האנרגיה שיצרכו. ככל שרוסיה מהדקת את השליטה על הגז, כך מחירי האנרגיה באירופה עולים וכעת מומחים מסבירים שאם לא ניתן לשלוט במחיר שניתן מהספקיות, הדבר היחיד שנשאר לעשות זה "לחלק כסף".
ואכן נדמה שזה בהחלט מה שקורה ומדינות אירופה יעניקו לאזרחיהן תמיכה כלכלית בהיקף של כ-375 מיליארד דולר. אבל, עם החשש סביב צריכת יתר, סביר כי סכום זה לא בהכרח יוכל להקל על הכיסים של התושבים.
הצפי לשימוש מופרז מצד התושבים מגיע לאחר הדוחות שהתקבלו עבור אוגוסט. עבור בית משפחה ממוצע במדינות הגדולות ביותר באירופה המחיר עבור חשמל עמד על 67% יותר מהשנה הקודמת ועבור גז 114% יותר. בבריטניה, אשר לה הוצאות החשמל הגבוהות ביותר באירופה, המחירים צפויים לעלות ב-178%, מה שמטיל לחץ עצום על ראש הממשלה הטריה, ליז טראס.
 
הספקיות הן לרוב חברות בבעלות פרטית וחלק לא קטן מהן הפסיקו את הפעילות לחלוטין לאחר שמחירי האנרגיה נסקו, כפי שדווח לאחרונה בגרמניה. דווקא בספרד ופורטוגל הצליחו להוריד מעט ממחיר הגז באמצעות הגבלת המחיר שניתן לתת, לעומת אירלנד שלא הטילה אף מגבלה ומנסה להנחות את האזרחים לצרוך פחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה