מדדים ומחקרים

מסימני המשבר: מכירות הסמארטפונים בצניחה חופשית

בשלושת החודשים האחרונים נמכרו בעולם פחות סמארטפונים מבכל תקופה אחרת מאז תחילת מגפת הקורונה. עם זאת, דווקא שתי החברות בעלות המכשירים היקרים ביותר – סמסונג ואפל – רשמו עליות בנתחי השוק
יאיר מור | 
טלפונים מחוברים למטענים (צילום Stanley Ng / Pexels)
עלויות המחיה המאמירות בשל האינפלציה הגואה ברחבי העולם מביאות צרכנים להדק את החגורה ולוותר על רכישות לא הכרחיות – ושוק הסמארטפונים, שהפכו בשנים האחרונות לבשלים מספיק כדי לא לדרוש החלפה כל שנה ואפילו לא כל שנתיים אלא אם המכשיר מתקלקל, סופג בעקבות כך מכה קשה.
חברת המחקר הבינלאומית Canalys פרסמה אתמול הערכה לפיה ברבעון השני של 2022 – כלומר בחודשים אפריל עד יוני – נמכרו ברחבי העולם פחות מ-300 מיליון מכשירים. זהו המספר הנמוך ביותר מזה שנתיים, מאז הרבעון בו החלו סגרי הקורונה ברחבי העולם. מדובר בצניחה של 9% לעומת התקופה המקבילה ב-2021, שהיא אחת הירידות החדות ביותר שנרשמו בשוק בשנים האחרונות, להוציא את הרבעון הקודם, בו נרשמה צניחה של 11%, ושני הרבעונים הראשונים של הקורונה, בהם נרשמו ירידות של כ-15%.
שתי החברות שהצליחו להתחמק כמעט לחלוטין מהמגמה הן שתי היצרניות הגדולות בעולם, סמסונג הקוריאנית ואפל האמריקאית: כל אחת מהן הגדילה את נתח השוק שלה ב-3% לעומת לפני שנה, כאשר כעת חולשת סמסונג על 21% מהשוק, ואפל על 17%. זאת בעוד שיאומי הסינית ירדה מ-17% ל-14%, והחברות הסיניות אופו ו-ויוו מקבוצת BBK ירדו באחוז כל אחת, לנתחים של 10% ו-9%, בהתאמה.
רוּנאר בּיוֹרְהוֹבְד, אנליסט מחקר בקנאליס, אמר כי "ספקים נאלצו לבדוק את הטקטיקות שלהם ברבעון השני לאחר שהצפי לשוק הסמארטפונים הפך לזהיר יותר. רוח כלכלית נגדית, ביקוש איטי והצבטרות מלאים הביאו ספקים להערכה מחודשת מהירה של אסטרטגיות המגוון שלהם להמשך השנה. אספקת-היתר בשוק הביניים חושפת אותו עבור ספקים להתמקדות בהתאמת השקות חדשות, בזמן שצרכנים מוגבלי תקציב מעבירים את רכישות המכשירים שלהם לקצה התחתון".
האנליסט טוֹבּי ג'וּ הוסיף כי "הצניחה בביקוש גורמת לדאגה רבה לכל אורך שרשרת האספקה של סמארטפונים. בעוד שמלאי הרכיבים ולחצי העלויות מוקלים, מספר דאגות נותרות בתחומי הלוגיסטיקה והייצור, כגון חוקי הייבוא המתהדקים בחלק מהשווקים המתפתחים והליכי מכס המעכבים את המשלוחים". הוא צופה מבצעים אגרסיביים בעונת החגים הקרובה, כדי להיפטר מהמלאים העודפים של מכשירים שלא נמכרו בעקבות הירידה בביקושים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה