מדדים ומחקרים
לקראת הבחירות: הצרכנים מאבדים אמון בכלכלה
לפני כ-50 שנה הכריזה ארצות הברית על ניתוק הצמד ממד הדולר לזהב אמיתי ובכך הפכה באופן רשמי את הכסף למושג מופשט, שקיומו נתון לתפיסה מחשבתית ולאמונה של בני אדם בו. לפיכך, לאמון של אזרחים במדינה או חברה יש השפעה ישירה על מצבה הכלכלי, והאופן שבו היא יכולה לגייס השקעות ולצמוח. לקראת הבחירות הקרובות ששוב מייצרות חוסר וודאות ומסכנות את המצב הכלכלי – זה מדד אמון הצרכנים המעודכן שפרסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
התשובות מנותחות במדד בטווח שבין מינוס מאה (100 -)% לבין פלוס מאה (100)%. ככל שהמדד קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר וככל שהמדד קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על פסימיות. כאשר המדד קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
עוד ב-
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה ירד ל-21%-. המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 26%-, ללא שינוי משמעותי ממאי (21%-).
לשם השוואה, מנובמבר 2020 עד חודש יולי 2021 ,מדד אמון הצרכנים נמצא במגמת עלייה. עם ההתקדמות בתוכנית היציאה מהסגר השני, הידיעות על ההסכמים בין ישראל לחברות המפתחות חיסונים לקורונה והציפייה להגעתם לישראל, עלה מדד אמון הצרכנים, אמנם עם גלי התחלואה הנוספים הוא ירד שוב ועמד בפברואר 2021 על מינוס ( 18-) %. גם בשנה האחרונה לא חווה המדד עלייה משמעותית וחודש מרץ 2022, הסתיים בדומה לפברואר אשתדק על מינוס (19-)%.
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה