מדדים ומחקרים

למרות המלחמה באוקראינה: עלייה משמעותית בייצוא היהלומים

למרות המלחמה באוקראינה ענף היהלומים הישראלי מציג נתונים חיוביים. היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.01 מיליארד דולרים, עלייה מתונה של כ- 1.4%, בייצאו חלה עלייה של 6.4%; בענף היהלומים המלוטשים נרשמה עלייה של כ- 30% בייצוא
מערכת ice | 
יהלום (צילום freepik)

משרד הכלכלה והתעשייה פרסם היום (ראשון) נתונים מעודכנים אודות ענף היהלומים ומדווח על המשך המגמה החיובית שנרשמה בענף בשנה וחצי האחרונות.

זאת כאשר, הענף חותם חציון ראשון חיובי לענף בשנת 2022, ובו עליות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום שפרסם מינהל הפיקוח על היהלומים והיצוא הדו-שימושי במשרד הכלכלה והתעשייה. 


בסה"כ בחציון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.01 מיליארד דולרים, עלייה מתונה של כ- 1.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש יוני נרשמה ירידה של כ-13.5% לעומת חודש יוני 2021). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-966 מיליוני דולרים, עלייה של כ-6.4% לעומת החציון הראשון בשנת 2021 (כשבחודש יוני נרשמה ירידה של כ- 23.3% לעומת חודש יוני אשתקד).  


יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחציון הראשון של השנה עמד על סך של כ-  1.78 מיליארדי דולרים, עלייה של כ- 28.7% לעומת החציון המקביל בשנת 2021 (כשבחודש יוני נרשמה עלייה של כ- 9.5% לעומת יוני אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-2.23 מיליארדי דולרים, נרשמה עלייה של כ- 30% לעומת החציון המקביל בשנת 2021 (כשבחודש יוני 2022 נרשמה עלייה של כ- 10.3% לעומת יוני אשתקד). 


בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-36 מיליוני דולרים, שמהווים כ-19% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביוני. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 64 מיליוני דולרים, שמהווים כ-30% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ביוני. 


אופיר גור, מנהל מינהל הפיקוח על היהלומים והמפקח על היהלומים, מסר: "ניתן לראות כי למרות המלחמה באוקראינה והשפעותיה על ענף היהלומים (ובראשן הסנקציות שמוטלות על רוסיה), ענף היהלומים חווה חציון חיובי, הגם שלא ברמות שציפינו לאור הנתונים ברבעון הראשון השנה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה