מדדים ומחקרים

מחקר חדש מזהיר: רווקות מגבירה את הסיכון למות מסרטן

האם חיי הרווקות יכולים להוביל לסיכון גבוה יותר לסרטן? מחקר חדש שנערך בסין מגלה שלאנשים לא נשואים יש סיכוי גבוה יותר למות מסרטן הקיבה. בנוסף, לנשים יש סיכוי גבוה בהרבה לשרוד מאשר גברים
מערכת ice | 
בדיקות סרטן (צילום pexels)
האם חיי הרווקות יכולים להוביל לסיכון גבוה יותר לסרטן? מחקר חדש שנערך בסין מגלה שלאנשים לא נשואים יש סיכוי גבוה יותר למות מסרטן הקיבה. לעומת זאת, מטופלים עם בני זוג נוטים לקבל אבחנה מוקדמת של סרטן ולהחלים ממנו בצורה חלקה יותר.
מחברי המחקר טוענים כי אדם שמעצם היותו רווק צריך להיות אחד הגורמים שרופאים משתמשים בהם כאשר הם קובעים כמה זמן סביר שהמטופלים יחיו. לאנשים נשואים הייתה הפרוגנוזה הטובה ביותר בכל הנוגע להישרדות מהסרטן, אחריהם אנשים בודדים ורק לאחר מכן אנשים פרודים.
 "אנשים נשואים נוטים להיות במצב טוב יותר מבחינה כלכלית. הם עשויים גם לקבל עידוד רגשי", אמר פרופסור אמאן שו מבית החולים באנהוי. סרטן הקיבה הוא הגורם השלישי למוות מסרטן בעולם. רק בשנה 11,000 אנשים מתו מסרטן הקיבה רק בארה"ב. פרופ' שו ועמיתיו ניתחו 3,647 מקרים בארה"ב שבהם הגידול עדיין לא התפשט לאיברים אחרים. כל מטופל קיבל את האבחנה שלו בין 2010 ל-2015.
מהניסוי עולה כי לאנשים שהיו נשואים היה הסיכוי הטוב ביותר לשרוד - 72%. בסך הכול, לנשים היה סיכוי הרבה יותר גבוה לשרוד עם 76% לעומת 69% בלבד לגברים. ניתוח נוסף הראה שגיל באבחון, ממצאים מולקולריים, שלב, ניתוח וגודל הגידול היו גם גורמים משפיעים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה