מדדים ומחקרים

דירוג עשירי ישראל: אדלסון חוזרת לטופ, עופר ל-11 ספרות

מרים אדלסון מעלה את הונה ושבה לטופ העולמי, עידן עופר עולה על ה-10 מיליארד ורומן אברמוביץ' במכתב פרידה מרגש מצ'לסי
מערכת ice | 
מרים אדלסון ועידן עופר (צילום יונתן סינדל, סיון פרג')
דירוג עשירי ישראל על פי מגזין פורבס: האישה הישראלית העשירה ביותר, בעלי העיתון ישראל היום מרים אדלסון, עלתה בשוויה השבוע בכחצי מיליארד דולר, ששמו אותה לראשונה מזה זמן מה בטופ 50 העולמי. אדלסון ממוקמת במקום ה-50 בדיוק עם 27.1 מיליארד דולר.
במקום השני יציב אייל עופר, שעלה השבוע בשווי של מאות מיליונים, שהעלו אותו למקום ה-127 בעולם, והעמידו אותו על שווי של 14.6 מיליארד דולר. אחיו, עידן עופר, קטף השבוע את פירות ההשקעה ועלה חזרה מעל שווי של 10 מיליארד. ​עופר ממוקם במקום ה-190 בעולם עם הון של 10.4 מיליארד דולר.
חברת OPC בבעלות עידן עופר דיווחה השבוע על עסקת ענק של מאות מיליונים. דור אלון, קבוצת האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן, שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, דיווחה על מכירת תחנת הכוח שבבעלותה בקריית גת, תמורת 535 מיליון שקל, לחברת OPC. בגין העסקה צפויה דור אלון לרשום רווח, לפני מס, בסך 100-175 מיליון שקל בכפוף להתאמות תמורה ככל שיהיו. סך המגלם תשואה של כ-280% על ההון שהושקע בפרויקט. במקביל להסכם המכירה התקשרה דור אלון עם OPC בהסכם להספקת גז טבעי לתקופה של 5 שנים.
האוליגרך רומן אברמוביץ' אשר מחזיק בתעודה זהות כחולה, ירד במאות מיליונים לשווי של 8.8 מיליארד דולר שהורידו אותו מספר מקומות אל המקום ה-229 בעולם. אברמוביץ' נפרד השבוע לאחר כמעט 20 שנה מקבוצת הכדורגל צ'לסי, שנמכרה למיליארדר טוד בולי. בשנת 2003 רכש את הקבוצה ובמשך השנים הפך אותה מקבוצה בינונית ומטה לקבוצת צמרת באנגליה ובליגת האלופות.
"מאז שהגעתי לצ'לסי לפני כמעט עשרים שנה, ראיתי ממקור ראשון מה המועדון הזה יכול להשיג." כתב אברמוביץ' במכתב לקבוצה, "המטרה שלי הייתה להבטיח שלבעלים הבא תהיה חשיבה שתאפשר הצלחה לקבוצת הגברים והנשים, כמו גם הרצון והדחף להמשיך ולפתח היבטים מרכזיים אחרים של המועדון, האקדמיה והעבודה החיונית של קרן צ'לסי".
עוד הוסיף הבעלים לשעבר: "אני שמח שהחיפוש הזה הסתיים. אני מוסר את צ'לסי לבעלים החדשים שלה, ואני רוצה לאחל להם הצלחה רבה, גם על המגרש וגם מחוצה לו. זה היה כבוד של פעם בחיים להיות חלק מהמועדון הזה. אני רוצה להודות לכל שחקני העבר וההווה של המועדון, הצוות וכמובן האוהדים על השנים המדהימות הללו. אני גאה שכתוצאה מההצלחות המשותפות שלנו, מיליוני אנשים ייהנו כעת מקרן הצדקה החדשה שהוקמה. זו המורשת שיצרנו יחד."
 
האחים איגור ודימיטרי בוכמן מעסקי הגיימינג, שחולקים את החברה בת ה-18 - משחקים כמו Fishdom ו-Gardscapes, נשארו כרגיל בשווים. יחד כל אחד מהאחים מחזיק ב-8.1 מיליארד דולר, והם ממוקמים במקום ה-260 בעולם. סוגר את הרשימה יורי מילנר, שנשאר גם יציב על הון של 7.3 מיליארד דולר שמציבים אותו במקום ה-315 בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה