מדדים ומחקרים

מניית אמזון בדרך לתהום? אבדו כל הרווחים מאז הקורונה

אם מניית אמזון תיסגר בפחות מ-2,170 דולר בסיום המסחר, המשמעות תהיה שכל הגובה שצברה המניה מאז פרוץ הקורונה ייאבד. האם יש צפי חיובי? בחברה עצמה לא בטוחים כבר
מערכת ice |  2
ג'ף בזוס (צילום טוויטר/ ג'ף בזוס, מסך אתר amazon)
מניית ענקית המשלוחים, אמזון, עדיין לא הצליחה להתאושש סופית מההתרסקות שהחלה בסוף חודש אפריל. אז, עם פרסום דו"חות הרבעון שהראו על הפסד כמו גם על הצמיחה הנמוכה ביותר בהכנסות מזה כמעט שני עשורים. בנוסף, החברה נתנה תחזית הכנסות לרבעון הנוכחי שנפלה מההערכות של וול סטריט - דבר שהוביל ליום השחור ביותר של אמזון מאז שנת 2006.
המניה סגרה סוף השבוע שעבר ירידה של 14%, הירידה כמעט הגבוהה ביותר באותו שבוע בנאסד"ק 100, מאליו גם הונו של המייסד ג'ף בזוס הדרדר - ולאחר הפסד של כמה מיליארדי דולרים אף ירד למקום השלישי בדירוג עשירי העולם של פורבס, לאחר ברנאר ארנו שעלה למקום השני.

ביום שני בערב, שעון ארה"ב, נסגרה המניה בשער של 2,175.78 דולר, ואם היא תיסגר בשער של פחות מ-2,170 דולר, היא למעשה תאבד את כל הגובה שצברה מאז פרוץ הקורונה בשנת 2020, ולמעשה הפעם האחרונה שהמניה נסחרה בשער קרוב לכך היה בפברואר 2020, אז המניה שברה שיא יומי בדרך לשער של 2,176.79 דולר.

גרף מניית אמזון, אתר יאהו. אבדן כל העלייה שנצברה מאז פרוץ מגפת הקורונה
מניית אמזון ניצלה היטב את המצב בקורונה עם המעבר למסחר ומשלוחים באופן מקוון ודיגיטלי, בעקבות סגרים רבים במדינות העולם המערבי והחרגת ענף המשלוחים. כמו בישראל, ענף הצרכנות טיפס בזמן הקורונה עם קניות מרובות ממוצרי היגיינה ועד ריהוט. גם בחברה עצמה לא נראה שיש אפיק חיובי, כאשר, כאמור, אמזון עצמה נתנה תחזית הכנסות נמוכה יותר מהאנליסטים לרבעון הבא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נו באמת (ל"ת)
    לא אמין 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה שיורד חזק בסוף יעלה (ל"ת)
    מורדכי 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור