מדדים ומחקרים

הערכים הנצפים בוויקיפדיה: זה מה שכולם רצו לדעת החודש

הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, מנהיג הציבור החרדי שהלך לעולמו בפורים, היה הנושא שעניין את הישראלים יותר מכל דבר אחר – אבל הפלישה לאוקראינה ממשיכה גם היא למשוך תשומת לב רבה
יאיר מור | 
גולש (צילום ISTOCK)
הרב חיים קנייבסקי זצ"ל הפך לאחר מותו לפני כשלושה שבועות מאדם שעניין בעיקר ציבור מסוים ואת אלה שחוקרים מבחוץ את ההיררכיה שלו לאחד שישראלים רבים סקרנים לקרוא עליו. לכן, לא מפתיע שהערך שלו בוויקיפדיה העברית היה הערך הנצפה ביותר בחודש מרץ, בהפרש עצום של יותר מפי שניים מהערך הבא אחריו. לא רק מספר הצפיות בערך היה גבוה במיוחד, אלא גם מספר העריכות – כאן הוא אמנם לא מתקרב לערך הפעיל ביותר של החודש וחצי האחרונים (שבו ניגע עוד רגע), אך עם 174 עריכות, ש-70 מתוכן ב-5 השעות שלאחר הידיעה על מותו (רובן במסגרת המלחמה הישראלית הרגילה והגועלית על מי יהיה זה שהוספת זמן המוות לערך הוויקיפדיה תירשם על שמו), הוא היה אחד הערכים עם הכי הרבה שינויים בחודש האחרון.
הפלישה הרוסית לאוקראינה נמצאת החודש במקום השני במספר הכניסות, אך נשארת הערך הפעיל ביותר מבחינת מספר העריכות – מעל 700 בחודש מרץ, יותר מארבעת הערכים הבאים ברמת הפעילות ("רוקדים עם כוכבים" – 191, חיים קנייבסקי – 174, "נינג'ה ישראל" – 168, "הישרדות VIP עונה 4" – 167) יחד; במקום השלישי נמצאת אוקראינה עצמה, עם מספר צפיות קרוב מאוד לזה של הערך על הפלישה הרוסית אליה – בעוד הערך על רוסיה, שהיה בעשירייה הראשונה בפברואר, נמצא בחודש מרץ במקום ה-14 בלבד עם 52,477 צפיות. נשיאי שתי המדינות, וולודימיר זלנסקי וולדימיר פוטין, במקומות 5 ו-7, בהתאמה; וארגון נאט"ו במקום השישי.
במקום הרביעי נמצא "יום האדמה", שחל לפני שבוע וחצי וכמובן שהעלה שוב את מפלס המתח המקומי, המלווה השנה בגל פיגועים שכבר גבה את חייהם של 14 אנשים.
תוכנית הטלוויזיה היחידה בעשירייה בחודש הזה היא "רוקדים עם כוכבים", שנמצאת במקום השמיני; קרלס פוג'דמון, הנשיא לשעבר של קטלוניה, ממשיך ליהנות בישראל מפופולאריות לא מובנת ונמצא במקום התשיעי; וראש הממשלה נפתלי בנט סוגר את העשירייה, בעוד יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, נמצא במקום ה-64 בלבד עם 22,666 צפיות. זו גם הפעם הראשונה ב-11 החודשים שבהם מדור זה מתפרסם שהערך של מדינת ישראל לא נמצא בעשירייה הראשונה, ומסתפק במקום ה-13 עם 61,279 צפיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה