מדדים ומחקרים

עשירי העולם חוגגים בקורונה, רוב אוכלוסיית העולם צונחת

דו"ח מדאיג של אוקספם ארגון המאבק בעוני שמראה כי השכר של 99% מאוכלוסיית העולם ירד, וכמעט 100 מיליון איש ירדו לעוני קיצוני בעקבות הקורונה. ומה קרה בצד של השני? צמרת עשירי העולם הכפילו את הונם
מערכת ice | 
אילון מאסק ג'ף בזוס, ברנאר ארנו (צילום elonrmuskk, Jeremy Barande, Sheyene Gerardi)
הונם של העשירים בעולם גדל דווקא בזמן הקורונה, כך על פי דו"ח של אוקספם - ארגון המאבק בעוני, באמצעות נתונים של פורבס. העושר הכולל של המיליארדרים זינק מ-8.6 טריליון דולר במרץ 2020 ל-13.8 טריליון דולר בנובמבר 2021, עלייה גדולה יותר מאשר ב-14 השנים הקודמות ביחד.
צמרת העשירים העולם גרפו רווחים יפים בתקופת הקורונה. על פי הדו"ח, העושר המשותף של עשרת המיליארדרים המובילים בראשות מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, איל ההון הצרפתי ברנאר ארנו ומייסד אמזון ג'ף בזוס - הוכפל במהלך המגיפה וכעת הוא גדול פי שישה יותר מ-3.1 מיליארד האנשים העניים בעולם.
 
הנתונים המדאיגים מראים כי אמנם בקורונה העשירים התעשרו יותר, אך על פי נתוני הבנק העולמי, 97 מיליון איש ברחבי העולם נפלו לעוני קיצוני בשנת 2020 והם חיים על פחות מ-2 דולר ליום. מספר העניים עלה לראשונה מזה למעלה מ-20 שנה. על פי ארגון המאבק בעוני, השכר של 99% מאוכלוסיית העולם ירד בתקופה שבין מרץ 2020 לאוקטובר 2021, וההערכה היא כי עד 2030 כ-3.3 מיליארד בני אדם ישתכרו פחות מ-5.5 דולר ביום.
האם מאסק יציל את העולם מרעב?
כזכור, דוקטור אלי דוד, אחד מחברי הוועדה הטכנולוגית של פורבס, ציין: "2% מתוך העושר של אילון מאסק הוא 6 מיליארד דולר, בשנת 2020 גייסה תוכנית המזון העולמית של האו"ם (WFP) 8.4 מיליארד דולר. איך זה לא "פתר את הרעב בעולם"?".

אילון מאסק. צילום מסך מן הארכיון
למרבה ההפתעה, מאסק עצמו הגיב לאלי דוד ששיתף את הכותרת ב-CNN שגרסה את העניין וכתב: "אם WFP יכולה לתאר בשרשור הטוויטר הזה בדיוק איך 6 מיליארד דולר יפתור את הרעב בעולם, אני אמכור את מניות טסלה עכשיו ואעשה את זה, אבל זו חייבת להיות חשבונאות בקוד פתוח, כך שהציבור יראה בדיוק איך הכסף מושקע".
מנהל תוכנית המזון של האו"ם, דיוויד ביזלי, החליט לענות באיחור לתנאי של אילון מאסק לתרומה של 6.6 מיליארד דולר ל"פתרון הרעב בעולם" וקרא למיליארדרים "להתעלות כעת, באופן חד פעמי" כדי לסייע בפתרון הרעב העולמי.
  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה