מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: מאסק איבד 7.5 מיליארד דולר

האיש העשיר בעולם איבד בשבוע האחרון 7.5 מיליארד דולר מהונו. האישה העשירה בעולם צנחה למקום ה-13 | דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הבינלאומי "פורבס"
מערכת ice |  1
פורבס (צילום פייסבוק, אילוסטרציה)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם הוא אילון מאסק, הבעלים של חברת הרכבים החשמליים "טסלה" וחברת החלל "SpaceX", השבוע מאסק איבד מהונו בכ-7.5 מיליארד דולר וכעת הוא מוערך ב-264 מיליארד דולר.
השבוע, טסלה עידכנה כי היא מעלה את המחירים של מערכת FSD (נהיגה עצמית מלאה) שלה החל ב-17 בינואר 2022, כך הודיע בשבת האחרונה מנכ"ל ומייסד החברה, האיש העשיר בעולם אילון מאסק, בטוויטר שלו המונה עשרות מיליוני עוקבים ברחבי העולם. כמו כן, חוקר אבטחה בן 19 חשף כי הצליח לפרוץ מרחוק ליותר מ-25 מכוניות של טסלה ב-13 מדינות, והסביר בסדרת ציוצים בטוויטר שפגם בתוכנה של מערכות הרכב, איפשר לו לגשת למערכות של חלוצת ה-EV.
בנוסף, הפעם בחברת החלל של מאסק, שיגרה את הטיל הרב-פעמי שלה למסלול נמוך סביב כדור הארץ – והשיגור הזה עלול לגרום ללא מעט בהלה בארה"ב, ואולי אפילו לנזקים קלים. בדרך כלל הנחיתה שלו מתרחשת על דוברות בלב ים, רחוק מכל מקום מגורים. הפעם הוחלט, מסיבה כלשהי, להנחית את הטיל באותו מתחם שממנו הוא ממריא.
 
במקום השני, ברנאר ארנו, מייסד תאגיד LVMH, רשם ירידה של 12.1 מיליארד דולר בשוויו וכעת הוא מוערך ב-187.8 מיליארד דולר. במקום השלישי , ג'ף בזוס, מייסד אמזון ובלו אוריג'ין, שאיבד במהלך השבוע האחרון 2 מיליארד דולר וכעת הונו מוערך ב-189.1 מיליארד דולר. 
במקום הרביעי, ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט שאיבד מהונו כ-1.9 מיליארד דולר והוא מוערך ב-134.2 מיליארד דולר. מי שנועל את החמישייה הוא לארי אליסון שהדיח את אחד ממייסדי גוגל בשבוע שעבר, שמר על מקומו בחמישייה. אליסון מוערך ב-119.9 מיליארד דולר לאחר שהחזקותיו עלו במיליארד דולר. 
שינויים מעניינים נוספים: וורן באפט מדיח מהשביעייה את מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, ועולה למקום השביעי עם הון מוערך ב-116.5 מיליארד דולר. האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירז, ירדה למקום ה-13 עם הון המוערך ב-86 מיליארד דולר, מאיירז איבדה 5.6 מיליארד דולר במהלך השבוע האחרון ואיש העסקים ההודי גאוטם עדאני עלה למקום ה-12 עלה על חשבונה. בגזרת הישראלים, אייל עופר ממשיך לחגוג עם עלייה של 100 מיליון דולר והוא מוערך ב-11.8 מיליארד דולר כשהוא במקום ה-181.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיקור כלכלי חשוב מאד. עיתונאות כלכלית ברמה גבוהה. יופי (ל"ת)
    ציון ירושלים 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור