מדדים ומחקרים

דירוג מניות הבנקים 2021: מי עם התשואה הטובה ביותר?

שנת 2021 הייתה שנה חלומית לבנקים, הכלכלה הישראלית השתחררה כמו קפיץ שהיה דרוך והישראלים הסתערו על עולמות האשראי, שילמו חובות עבר ולקחו אשראי חדש,  ועשו הרבה פעולות (באמת הרבה) בשוק ההון שהוא רווחי מאוד למערכת
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
שנת 2021 הייתה שנה חלומית למערכת הבנקאית. הכלכלה הישראלית השתחררה כאילו הייתה קפיץ דרוך, הישראלים הסתערו על הקניונים, לקחו אשראי ושילמו אשראי שלקחו בעבר – בקיצור חגיגה.
באופן עקרוני המערכת הבנקאית היא בבואה של הכלכלה הישראלית והמצב בישראל היה לא פחות ממצוין בשנה החולפת ולכן אם הכלכלה במצב טוב - הבנקים במצב טוב. הפעילות של המערכת לא נעלמת מהפיקוח על הבנקים שנחה דעתו שיציבות המערכת טובה ולכן היא יכולה לחזור לחלק דיבידנדים והיא עשתה זאת בגדול.
בכל הכבוד לשנת 2021 הרי ששנת 2022 עשויה להיות מאתגרת מאוד למערכת הבנקאית. כאן יכנס לפעולה בנק חדש – דיגיטלי ומעניין שלא ברור עד כמה נתח השוק שלו יטלטל את המערכת, אבל עצם כניסתו תחייב את הבנקים לשמר את הלקוחות ולפעול בצורה שונה יותר. יותר דיגיטליים, יותר שירותיים ויותר יצירתיים.
הבנק הדיגיטלי אמרנו? יש גם את חברות כרטיסי האשראי שמסתערות על עולם האשראי הצרכני שהוא רווחי מאוד (ומסוכן מאוד) וגם מהכיוון הזה המערכת הבנקאית הולכת להיכנס לתחרות עזה.
 
נדל"ן אמרנו? אם עד כה כדי לקנות דירה היינו צריכים לעבור בין הבנקים השונים הרי שהנה הולכות ונערכות חברות חוץ בנקאיות כדי להיכנס לתחום הזה כמו מימון ישיר, חברת הביטוח הפניקס וכן הלאה. החברות האלה הן מפלצות שיווק ולכן התחרות התחום הזה הולכת לעבור במהלך השנה (ההערכה החל במחצית השנייה של השנה) טלטלה לא קטנה.
לסיכום, שנת 2021 הייתה שנה חלומית לבנקים, האינפלציה ועליית הריבית תומכת ברווחיות של המערכת אבל היא נמצאת רגע לפני התחרות הגדולה ביותר שחוותה בעשורים האחרונים. זה דירוג התשואות של מניות הבנקים לשנת 2021: בנק לאומי במקום הראשון עם זינוק מטורף של 87%, אחריו: דיסקונט עם זינוק מרשים של 74%, מזרחי-טפחות לא רחוק במקום השלישי עם עלייה של 70% במנייה במהלך השנה, הבינלאומי עם 60%, וסוגר את החמישייה: בנק הפועלים עם עלייה של 52%.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה