מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: לארי אליסון חוזר ובענק

אחרי שבוע היעדרות: לארי אליסון, היהודי העשיר ביותר בעולם עקף את מייסדי גוגל והשתחל לחמישייה הראשונה בדירוג  עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס"
מערכת ice |  2
לארי אליסון, אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ לארי אליסון, אילון מאסק)
דירוג עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס":  אילון מאסק, מייסד ספייסX וטסלה  הוא האיש העשיר על הכדור. מאסק איבד במהלך השבוע האחרון סכום של כ-11.9 מיליארד דולר וכעת הוא מוערך ב-251.4 מיליארד דולר. 
השבוע הייתה עוד תביעה בגין הטרדה מינית נגד ענקית הרכבים החשמליים של אילון מאסק, בפעם השניה בתוך חודש. זאת, לצד העובדה שרק לאחרונה שילמה החברה לעובד לשעבר פיצוי בגין התעמרויות על רקע גזעני. מדובר בתביעה שהגישה עובדת בשם אריקה קלאוד, שממלאת תפקיד בקו היצור של טסלה, כך לפי דיווח של רויטרס. כמו כן, שש נשים שחלקן עובדות כיום או שעבדו בעבר במפעל טסלה באזור מפרץ סן פרנסיסקו של ענקית הרכב החשמלי וכן במרכז השירות בדרום קליפורניה, הגישו תביעות נגד החברה של אילון מאסק בטענה שהן הוטרדו מינית על ידי עובדים אחרים ושהחברה לא נקטה בשום פעולה.
מאסק נפטר ממניות טסלה בשווי 12.7 מיליארד דולר, הכוללות בדיוק 934,091 מניות בכל אחת משש המכירות האחרונות. מאסק מימש כמעט 15 מיליון אופציות. ועל הדרך הצליח להיבחר לאיש השנה של מגזין Time. 

במקום השני, המיליארדר ומייסד אמזון, ג'ף בזוס דווקא איבד מהונו סכום המוערך ב-2.2 מיליארד דולר וכעת הוא מוערך ב-198.1 מיליארד דולר. ריצ'ארד ברנסון וג'ף בזוס יכולים להיות מרוצים: שני המיליארדרים יהיו האחרונים בהיסטוריה שיקבלו כנפי אסטרונאוטים "רשמיים" מטעם ארה"ב, כך הודיע בסוף השבוע מנהל התעופה הפדרלי במדינה (FAA).
ובמקום השלישי, ברנאר ארנו מייסד תאגיד LVMH שהונו קטן במהלך השבוע האחרון ב-2.2 מיליארד דולר והונו מוערך ב-193.5 מיליארד דולר. ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט ומנכ"ל החברה לשעבר הגדיל את הונו בסכום של כ-100 מיליון דולר במהלך השבוע האחרון והוא עם הון המוערך ב-138.1  מיליארד דולר. 
הטלטלה מתחילה במקום החמישי עם שינויים דרמטיים. שבוע אחרי שיצא מהחמישייה הראשונה לארי אליסון, מייסד אורקל חוזר ובענק. השבוע אליסון עקף את מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג' וחזר לחמישייה הראשונה עם הון המוערך ב-135.7 מיליארד דולר. 
האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירז איבדה השבוע הון בסכום המוערך ב-900 מיליון דולר, מאיירז מוערכת ב-92.3 מיליארד דולר. הישראלי העשיר בעולם נמצא במקום ה-196, אייל עופר עם הון המוערך ב-11.1 מיליארד דולר, במהלך השבוע האחרון עופר איבד כ-200 מיליון דולר ולמרות הירידה רשם עלייה בדירוג בארבעה מקומות.


תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שאלה
    רונאל 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם נשמע הגיוני שאדם אחד מחזיק 250 מיליארד דולר בבנק ובהשקעות ומליוני אנשים רעבים ללחם?! יש לקבוע תקרת הון שלאחריה יהיה מיסוי גבוה מאוד!
    סגור
  • 1.
    גם יהודי, גם ביביסט
    חבר בכת 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אומר
    סגור