דיגיטל וטק

היסטוריה: בזוס וברנסון יקבלו משהו שמאסק לא יזכה לקבל

שני המיליארדרים שהמריאו לחלל בקיץ האחרון יהיו האחרונים שיזכו לקבל את אות הכבוד שאילון מאסק, שהחלליות שלו כבר הגיעו רחוק יותר, כבר לא יקבל לעולם
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, מתוך אתר spacex)
ריצ''ארד ברנסון וג'ף בזוס יכולים להיות מרוצים: שני המיליארדרים יהיו האחרונים בהיסטוריה שיקבלו כנפי אסטרונאוטים "רשמיים" מטעם ארה"ב, כך הודיע בסוף השבוע מנהל התעופה הפדרלי במדינה (FAA).
לפי הודעת המנהל, "תוכנית הכנפיים נוצרה כדי להכיר בטייסים ובצוות הטיסה שקידמו את משימת ה-FAA לעודד פיתוח כלי רכב שנועדו לשאת בני אנוש לחלל. עתה, כאשר שלוש חברות חלל מסחריות מורשות על ידי ה-FAA להטיס משתתפים לחלל, וחברות (נוספות) המנהלות מבצעים, החזון הוגשם בגדול". לכן, החל מהשנה הבאה, אזרחים שיטוסו לירח בטיסות מסחריות לא יקבלו סיכות כנפיים, אלא רק אזכור באתר המנהל.
תוכנית הכנפיים החלה מ-2004, וב-17 השנים הללו זכו 24 אנשים בסך הכל לקבל אותם: מ-2004 ועד 2014 זכו בכבוד הזה טייסי ניסוי של Scaled Composites, החברה שייצרה בסופו של דבר את החללית של ברנסון ומאחוריה עמד מייסד מיקרוסופט המנוח פול אלן; ב-2018 הצטרפו אליהם טייסי וירג'ין גלקטיק של ברנסון, וביולי האחרון ברנסון עצמו – סה"כ 8 אנשים שהפכו לאסטרונאוטים במסגרת החברה; ומאז הצטרפו לרשימה 8 נוסעים בחברת Blue Origin של ג'ף בזוס, ביניהם הוא עצמו, אחיו והשחקן וויליאם שטנר; וארבעת חברי טיסת Inspiration4 של SpaceX, שבבעלות היזם אילון מאסק. עם זאת, מאסק עצמו – שלא נכח בטיסה ולפי דבריו במהלך השנים נראה כי אינו מתכוון לעלות על טיסה לחלל עד שזו תוכל להנחית אותו לא חזרה על כדור הארץ, אלא על מאדים – כבר לא יזכה לעולם לכנפי אסטרונאוט.
בתוך כך, הבוקר (שבת) המריאה לחלל הטיסה המאוישת השלישית של בלו אוריג'ין, ועליה לראשונה שישה נוסעים בו-זמנית, ביניהם בתו של האסטרונאוט האמריקאי הראשון, מגיש טלוויזיה, המשקיע ליין בס ובנו הסטרימר קמרון בס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה