רכב
ענקית הרכב היפנית בדרך לקריסה: "נותרה לה רק שנה לשרוד"
חברת ניסאן במשבר ועתידה מוטל בספק: דו"ח חדש מצביע על כך שימיה של החברה ספורים, ושני בכירים בחברה הודו בשיחה עם הפייננשל טיימס כי לחברה יש "12 עד 14 חודשים לשרוד"
נראה כי העתיד של יצרנית הרכב היפנית ניסאן לא מבשר טובות. סוחרי רכב מוכרים רכבים בהפסד, הייצור האט והחברה נאלצה לאחרונה לפטר אלפי עובדים ולמכור שליש מהמניות שלה במיצובישי. אך יתכן כי כל זה היה מאוחר מדי.
דו"ח חדש מצביע על כך שימיה של החברה ספורים. בשיחה עם הפייננשל טיימס, אמרו שני בכירים בניסאן, כי לחברה יש "12 עד 14 חודשים לשרוד". לדבריהם, "זה יהיה קשה, ובסופו של דבר, אנו צריכים את יפן ואת ארה"ב לייצר מזומן".
לפי הדיווחים, ניסאן מחפשת משקיע ארוך טווח, כמו בנק או קבוצת ביטוח, שיחליף חלק מהמניות של רנו בחברה. החברה גם לא שוללת את האפשרות כי המתחרה הוותיקה, הונדה, תקבל מניות רוב בחברה, והצהירה כי "כל האפשרויות על השולחן". לאחרונה, ניסאן חתמה על שותפות עם הונדה (וגם מיצובישי) לפיתוח רכבים חשמליים לעתיד.
רנו אף שוקלת למכור חלק מהמניות שלה להונדה. יצרנית הרכב הצרפתית מתכננת לשנות את מבנה הברית שלה עם ניסאן, שהספיקה להימשך 25 שנה. גורם בלתי מזוהה בתוך החברה ציין כי שותפות רחבה יותר בין הונדה לניסאן "תהיה חיובית" גם עבור רנו.
עוד ב-
מכירות מאכזבות בשוק האמריקאי והיפני גרמו לניסאן לפטר יותר מ-9,000 עובדים החודש, ובאותו זמן צמצמה את הייצור ב-20%. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-85% ברבעון השלישי, עם הפסד נטו של 9.3 מיליארד ין (כ-60 מיליון דולר). החברה מעריכה כי תחסוך 3 מיליארד דולר על ידי פיטורי עובדים וצמצום הייצור כחלק ממהלך ההתייעלות שלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה