מדדים ומחקרים
מחירי הטלוויזיה ירדו ב-8 השנים האחרונות, זה הסכום שנחסך
על פי דוח התקשורת 2020: ההכנסות במגזר הטלוויזיה הרב-ערוצית לשנת 2020 קטנו בשיעור של כ-1.7% לעומת ההכנסות המקבילות לשנת 2019 ובעקבות כניסת התחרות לענף, בשנים 2020-2015 ירדה ההכנסה (כולל מע"מ) מ-246 שקל לחודש למנוי ל-153 שקל
על פי דוח התקשורת ל-2020 שפורסם היום (רביעי) סך ההכנסות במגזר הטלוויזיה הרב-ערוצית לשנת 2020 הצטמצמו בשיעור של כ-1.7% לעומת ההכנסות המקבילות לשנת 2019 ובעקבות כניסת התחרות לענף, בשנים 2020-2015 ירדה ההכנסה (כולל מע"מ) מ-246 שקל לחודש למנוי ל-153 שקל.
מדובר בירידה שנתית ממוצעת של כ-9% בשנים, כאשר בין השנים 2019 ל-2020 הירידה הייתה בשיעור של כ-12.9%. משמעותה של ירידה זו היא חיסכון חודשי של 100 שקל למשק בית, חסכון מהותי ביותר המצביע על העלייה ברמת התחרות במגזר זה ועל היתרונות הצרכניים כתוצאה מכך.
הכנסה ממוצעת למנוי טלוויזיה לצד שיעור נטישה בחברת YES ב-2012-2020
ההכנסות במגזר הגישה לאינטרנט (ISP) קטנו ב-15.8% ב-2020. בשנת 2020 נרשמה ירידה של כ-13% בהכנסות בתחום התקשורת הבינלאומית, בהמשך לירידה מתמשכת בהכנסות תחום זה בשנים האחרונות. ירידה זו נובעת, בין היתר, מהתפתחות טכנולוגית כדוגמת מעבר לאפליקציות כמו וואטסאפ, זום ועוד, והשנה גם כחלק מהשפעות משבר הקורונה.
שר התקשורת, יועז הנדל, מסר: "הדו"ח שאנו מפרסמים היום משקף את מדיניות המשרד: עידוד תחרות, שוק חופשי ואיכות גבוהה של שירותי תקשורת. הדו"ח מציג צמיחה במדדים האלו: איכות השירותים משתפרת, המחירים לצרכן יורדים, והביקושים לשירותי תקשורת נמצאים במגמת עלייה. פרישת הסיבים האופטיים וכניסת הטכנולוגיה החדשה של דור 5 מייצרים מנועי צמיחה אדירים לכלכלה הישראלית, שמשפיעים על כל תחומי החיים שלנו- תעסוקה, חינוך, בריאות, תחבורה ועוד".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "הדו"ח משקף את תנופת התשתיות האדירה שאנו חווים בימים אלו- ישראל מתקדמת, מתחברת והצרכנים משלמים פחות. המדיניות אותה אנו מובילים במשרד התקשורת, ממתווה הסיבים שהעברנו בכנסת, ועד מכרז הדור החמישי, קוצרת פירות. אנחנו בקצב פרישת סיבים הגבוה בעולם לפי דו"ח של ה OECD וצופים כי בסוף השנה הנוכחית 50% מהאוכלוסיה בישראל תהיה נגישה לסיבים אופטיים. נמשיך לפעול באינטנסיביות כדי להגיע לנגישות של 100% כדי שלכל בית בישראל יהיה אינטרנט מהיר ויציב".
סמנכ"ל כלכלה, ד"ר עופר רז-דרור: "דו"ח מצב שוק התקשורת מעיד על המשך כניסת התחרות לכמעט כול ענפי התקשורת. הצרכנים מקבלים שירותים איכותיים ומגוונים יותר ומשלמים פחות. הוצאות התקשורת של הצרכנים הישראלים ירדו בשנת 2020 בכ-1.2 מיליארד ₪, זאת בעוד איכות תשתיות התקשורת עולה בקצב מהיר. בשנה האחרונה נכנס הדור ה-5, הוכפלה מהירות רשת הסלולר, פרישת הסיבים עתידה להגיע ל-50% ממשקי הבית בקצב המהיר בעולם וכבר 15% ממשקי הבית מנויים על שירות אינטרנט מבוסס סיבים עד הבית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה