מדדים ומחקרים

ביטקוין שבר שוב את שיא כל הזמנים, יגיע ל-100,000 דולר?

מטבע הקריפטו הבכיר שוב הגיע לנקודה הגבוהה ביותר שלו, כשחצה את רף 68 אלף דולר ובהתאם להערכות האנליסטים, נראה שהגעה ליעד של 6 ספרות לא רחוק מהמציאות, גם האתריום לא הפסיק לשבור את השיאים של עצמו, מה חושבים המומחים?
מערכת ice |  2
קריפטו (צילום unsplash)
ביטקוין, המטבע הקריפטוגרפי הוותיק והבכיר ביותר, חלף הלילה (אור לשלישי) על פני רף 68,000 דולר בפעם הראשונה, והגיע ל-68,382.60 דולר במהלך שעות המסחר באסיה, שיא כל הזמנים חדש מבחינתו.
שוק הקריפטו בסך הכל הוסיף כמעט 1 טריליון דולר לערכו הכולל תוך חודש בלבד. בזמן העיתונות, שווי השוק הכולל של מטבעות קריפטוגרפיים הגיע קרוב ל-3 טריליון דולר, על פי נתוני CoinMarketCap. הביטקוין עצמו כבר חיזק את שווי השוק שלו ל-1.28 מיליארד דולר בסך הכל, כאשר הוא עצמו עומד עתה על 68,050 דולר.
ביטקוין נתפס על ידי משקיעים רבים כמחסן של נכס בעל ערך כמו זהב, מה שהופך את הקריפטו למקלט כמו דאגות לגבי האינפלציה. בינתיים, נתוני בלוקצ'יין מבית Glassnode מראים שמספר הארנקים הייחודיים עם יתרה של יותר מאפס ביטקוין חזר לקרוב ל-39 מיליון, מספר שקרוב לשיא של 38.7 מיליון במאי.

הביטקוין זינק מעל 68,000 דולר בסביבות השעה 5:00 בבוקר, אבל גם האתריום, המטבע הקריפטו השני בגודלו לפי שווי שוק, קבע גם הוא שיא של כל הזמנים, והגיע ל-4,823.95 דולר בסך הכל ושווי השוק שלו התקרב ל-600 מיליון דולר. ההערכה היא ששוויו של הביטקוין יגיע עד סוף השנה ל-100 אלף דולר והאתריום יחצה לפחות את 10 אלף דולר.
שי דתיקה מייסד ומנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX מבהיר: "הביטקוין והאית'ר מבססים את עצמם כנכס השקעה אלטרנטיבי בתיקי השקעות של גופים המנהלים כספים. כמות הכסף בשווקים, המשפיעה על שווקי המניות, שווי חברות טכנולוגיה בסבבים A/B, מחירי הנדל"ן ואפילו על מחירי יצירות אומנות, משפיעה גם על מחירי בנכסים הדיגיטליים. אם בעבר דובר על מחסומים פסיכולוגים בשווי השוק של הביטקוין, נדמה כי אלו נעלמו כלא היו ושיאים נשברים וימשיכו להישבר כנראה. כל זאת מתודלק וקורה במקביל להכרה של הרגולטורים השונים בעולם לתחום המטבעות הדיגיטליים, שחלקם מאמצים את המטבעות ואחרים מגדירים ברורות מה מותר ומה אסור. אנו רואים כי הרגולטורים מגדירים טוקנים שהם מטבעות לעומת טוקנים שהם ני"ע ונגזרים על אלו ואלו. אין ספק כי העולם הפיננסי כולו, כפי שאנו מכירים היום, יעבור בשנים הקרובות להיסחר על הבלוקצ'יין".

אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "בעוד גופי הרגולציה בישראל ממשיכים להישאר מאחור, הביטקוין שובר שיאים בזה אחר זה. אין ספק שעליות לצד ירידות יימשכו ותמיד יהיו ספקנים לעומת תומכים נלהבים. אך כשמביטים אל הזהב החדש בדמות הביטקוין והרגולציה העולמית אשר מתבהרת לה אט אט - רואים כי מדובר במהפכה בכלכלה המסורתית, מהפכה אשר מדינות שלא ייקחו בה חלק ימצאו את עצמם מחוץ לקרון שמאיץ את תנועתו לעתיד שנכתב ברגעים אלו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם הטמטום
    תם 11/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שובר שיאים חדשים אפשר לנפח ולנפח ולגלגל ולגזור קופונים... מה הערך הכלכלי שיש פה? תשלומי כופרה?
    סגור
  • 1.
    חחח הזהב החדש !
    קריפטונק 11/2021/10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לזהב יש שימוש, הביטקווין מיועד לאספנים, אחרת הוא שווה לאפס.
    סגור