מדדים ומחקרים

הנתון המפתיע: 15% מנופלי צה”ל במלחמה הם בוגרי מכינות קדם-צבאיות

בכנס לציון שנה למלחמת “חרבות ברזל”, נחשפו נתוני העשייה המרשימים של מכינות קדם-צבאיות, אשר תרמו 132,000 ימי התנדבות ו-15% מהנופלים במלחמה היו בוגרי מכינות אלו, שמילאו תפקיד חיוני במאמץ הלאומי
מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום vecteezy, פלאש 90/ עבד רחים כתיב, יונתן זינדל, דובר צהל)
מועצת המכינות הקדם צבאיות בשיתוף עם קק”ל ציינו אתמול, יום ראשון, שנה למלחמת “חרבות ברזל” בכנס מיוחד שהתקיים במרכז הכנסים באשקלון. הכנס, במעמד אישי ציבור בכירים, נועד לסכם את עשיית המכינות בשנה החולפת ולחשוף את תרומתן למאמץ הלאומי במהלך מלחמה זו.
נתונים שהוצגו בכנס חשפו כי כ-15% מתוך 739 חיילי צה”ל שנפלו במלחמה היו בוגרי מכינות קדם-צבאיות, סך הכול 119 חללים. אבישי ברמן, מנכ”ל מועצת המכינות, הדגיש את חשיבות המפעל של המכינות בתקופות מלחמה והשיקום. “הן מהוות עוגן חברתי חשוב ותורמות רבות להצלחת מדינת ישראל”, אמר.
יו”ר קק”ל, יפעת עובדיה-לוסקי, הוסיפה כי “אין תקופה בה התרומה והחשיבות של המכינות הקדם-צבאיות נראות בצורה בולטת יותר”. במהלך השנה האחרונה, בוגרי המכינות לקחו חלק משמעותי ב-132,000 ימי התנדבות ביותר מ-1,500 מוקדים, שכללו תחומי חינוך, רווחה, סיוע לחקלאים ולמפעלים חיוניים, ועזרה במצבי חירום כמו ניקוי מקלטים בצפון.
בכנס השתתפו גם משפחות שכולות וראשי מכינות, שהביעו את הערכתם לפועלם של הבוגרים בשדה הקרב ובחברה הישראלית כולה.

אבישי ברמן, עומר שפרוני, עילם מאור (קיבוץ בארי), עפרה לקס (צילום: נחשון פיליפסון)
העיתונאית עופרה לקס, אמו של לוחם סיירת מטכ"ל, סגן נווה לקס, בוגר מכינת עין פרת, אשר נפל ב 7/10 בבארי, אמרה באירוע: "אני חושבת שאחרי מה שחווינו ועברנו האנשים צריכים לדעת יותר על עצמם, להעמיק שורשים, מי הם, מה הם ומה עושים. בנוסף חשוב דווקא בעת הזו להעצים את השיח על ערכי קולקטיביזם, חייבים לחזור לערכים של היחד, והמכינות הן אחת הזירות שעושות את זה הרבה. מכאן צריך להגביר את המפגש בין חלקי החברה. רק כך נוכל לצמצם את הזרות ביננו ולהמשיך לחיות יחד"
יפעת עובדיה-לוסקי, יו"ר קק"ל: "נראה שאין תקופה בה רואים בבירור ובעוצמה חזקה יותר את התרומה והחשיבות המשמעותית כל כך של המכינות הקדם-צבאיות להצלחתה של מדינת ישראל בימים אלה – בבניין הארץ והאומה בדורנו הנוכחי. התרומה של המכינות לא מסתכמת רק בהכנה לשירות משמעותי בצה"ל, אלא בעיצוב דור חדש של מנהיגים. דור של אזרחים בעלי חזון ציוני, שמבינים את המשמעות של נתינה והובלה ושמרגישים אחריות כלפי עתידה של מדינת ישראל. השותפות בין קרן קימת לישראל למכינות הקדם צבאיות מושתתת על הערכים המשותפים- אהבת הארץ, בניינה ושליחות ציונית".

יפעת עובדיה-לוסקי, יו"ר קק"ל (צילום: נחשון פיליפסון)
אבישי ברמן, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם-צבאיות: "מטרת העל של מפעל המכינות הייתה ונותרה לפתח את הדור הבא של המנהיגות הישראלית-היהודית-הציונית. יש לזה פנים רבות בינינו. יש דרכים רבות להגיע לשם וכל אחד בוחר לעשות זאת קצת אחרת. אבל העיקרון הוא אחד. כדי לעלות למעלה ולהוביל אחרים אנחנו פונים במכוון דווקא למטה אל תהליך של העמקה, בירור זהותי והגדלת המטען האישי. בחודש החולף פתחנו שנה עם 105 מוקדי פעילות וקרוב ל-6,000 חניכים וחניכות ועם עוד 11 מכינות חדשות בעוטף עזה ובצפון הארץ. מפעל המכינות הקדם-צבאיות מוכיח את חשיבותו הלאומית בימי המלחמה והשיקום, בזכות המעורבות והמחויבות העמוקה של התלמידים והבוגרים לביטחון ולחוסן של מדינת ישראל"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה מפתיע בנתון הזה ? - מה שמעניין זה כמה אחוז נופלים
    ירון 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש בבתי הקברות הצבאיים מיתר הקואליציה ??? חרדים ????? ביביסטים ????? הציונות הדתית היא 15% מהקואליציה - אבל 50% מסך הרוגי הקואליציה ייתר הקואליציה - 80% - לא נמצאים אפילו חמישית מכך ביחס של ההרוגים או התורמים כל יתרת הקואליציה מורכבת מטפילים מוצצי דם
    סגור
  • 1.
    אם כך 85% מהנופלים אינם ממכינות קדם-צבאיות.
    י ש ר א ל י 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפסיקו לספור כמה מכל מגזר, זה נורא.
    סגור