בארץ

סוכל ניסיון פיגוע התנקשות איראני: שני תושבי רמת גן נעצרו

שירות הביטחון הכללי ויחידת להב 433 סיכלו תשתית איראנית לגיוס אזרחים ישראלים לפעולות טרור. שני תושבי רמת גן נעצרו לאחר שהיו מעורבים במשימות מסוכנות שהונחו על ידי גורם איראני
מערכת ice | 
איראן וישראל (צילום shutterstock)
שירות הביטחון הכללי (שב”כ) ויחידת להב 433 במשטרת ישראל חשפו לאחרונה תשתית מודיעינית איראנית שנועדה לגייס אזרחים ישראלים לפעולות טרור. במהלך הפעולה נעצרו שני תושבי רמת גן, ולדיסלב ויקטורסון ואנה ברנשטיין, שנחשדו בקשרים עם גורם איראני ברשתות החברתיות.
מהחקירה עלה כי ולדיסלב, בן 30, פעל בהנחיית הגורם האיראני, שזיהה את עצמו כ”מארי הוסי”. הוא ביצע מספר משימות שעלו על הפרק, וביניהן ריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים והטמנת כספים. בהמשך, הוטלה עליו המשימה לחבל בתשתיות תקשורת וכספומטים, ואף להצית יערות. עבור המשימות הללו, קיבל תשלום של למעלה מ-5,000 דולר.
נוסף על כך, הוא הסכים לביצוע משימות חמורות כגון חיסול אישיות בישראל, והשגת אמצעי לחימה כמו רובה צלפים ורימונים. ברנשטיין, בת 18, גם היא גויסה למשימות והשתתפה בפעולות.

צילום: דוברות המשטרה
עם הגשת כתבי האישום נגדם, הובהר כי הפניות מצד גופי המודיעין האיראניים, דרך הרשתות החברתיות, מוכרות כפלטפורמה לגיוס ישראלים לביצוע פעולות מסוכנות. משרד הביטחון מבקש להדגיש את החשיבות בהתרעה על פניות חשודות והצורך להפעיל ערנות בכל הנוגע לקשרים ברשתות החברתיות, כדי לשמור על ביטחון המדינה.
גורם בכיר בשב"כ: במסגרת פעילות שב"כ והמשטרה, נחשפו בחודשים האחרונים מספר תשתיות של גורמי מודיעין איראניים אשר פעלו לגיוסם של אזרחים ישראלים, לשם ביצוע משימות שונות ששיאן פגיעה באישים בישראל. אותרו ונוטרו פרופילים פיקטיביים איראניים רבים ברשתות ונאסף מידע אודות הגורמים העומדים אחר הפעלתם. חשיפת הפעילות הובילה למעצרם וחקירתם של אזרחים ישראלים אשר התפתו לביצוע משימות.  חקירה זו חושפת, פעם נוספת, את מאמצי גורמי המודיעין האיראניים לגייס ולנצל אזרחים ישראלים לטובת קידום ריגול ופעילות טרור בישראל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה