מדדים ומחקרים

הצרכנים יבזבזו ב-2025 טריליון דולר יותר משנה שעברה | מחקר

מניתוח מגמות צרכנים בדוח NielsenIQ לשנת 2025, הצרכנים יהיו מוכנים להוציא יותר על מוצרים המציעים ערך מוסף ולהפחית הוצאות לא נחוצות
שרון בירקמן | 
צרכנות נבונה-אילוסטרציה (צילום freepik)
דוח מחצית השנה של NielsenIQ לשנת 2025 פורסם באחרונה ומספק תמונה רחבה על הכיוונים שבהם התנהגות הצרכנים משתנה. מהדוח עולה כי הצרכנים הופכים להיות מודעים יותר לערך של כל רכישה. הם מוכנים להוציא יותר על מוצרים המציעים ערך מוסף ולהפחית הוצאות לא נחוצות.
על פי הדוח, כ-64% מהנשאלים מחפשים באופן פעיל אחר מקורות הכנסה נוספים. 40% מהנשאלים מוכנים להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשפר את תהליכי הקנייה שלהם, החל מהמלצות על מוצרים ועד אוטומציה של קבלת החלטות בנוגע לרכישות 40% מהצרכנים יקבלו המלצות למוצרים ממסייעים מבוססי בינה מלאכותית; 40% ימנפו את הבינה המלאכותית כדי להטמיע אוטומציה וכדי לקצר את התהליך היומיומי של קבלת ההחלטות בנוגע לקניות. המשמעות עבור חברות היא שעליהן להעריך אילו פיתוחים בתחום ה-AI יהיו אטרקטיביים עבור צרכנים ולספק אפשרויות לתמיכה בצרכנים מבוגרים יותר.

כ-36% מהצרכנים מוציאים יותר כסף כתוצאה מהחשיפה לרכישות אינטראקטיביות. הדוח מצביע על גידול של 11.6% בהיקף המכירות הדיגיטליות ברחבי העולם.
העלייה בפופולריות של תרופות GLP-1 להפחתת משקל ולהשגת אורח חיים בריא יותר תשפיע על אופן הצריכה ותיצור שווקים חדשים של מוצרים נלווים ומבוססים על בריאות. עד שנת 2025, כ-31% מהצרכנים הגלובליים ייעזרו בתרופות או תוספים לשמירה על משקל תקין.
על פי נתוני נתוני World Data Lab, הצרכנים צפויים להוציא כ-3.2 טריליון דולר יותר בשנת 2025 בהשוואה לשנת 2024, צמיחה עולמית של כ-6%. מדוח נילסן עולה כי הצרכנים חוששים במיוחד מעלייה במחירי המזון (33%), עלויות שירותי התשתית ההולכות ועולות (20%) ואיום המשבר הכלכלי (19%). הדאגה העיקרית של צרכנים בצפון אמריקה היא מעלייה בהוצאות משק הבית, ואילו באפריקה, במזרח התיכון ובאירופה החשש הוא מעימותים גלובליים.
על פי מדדי Trading Economics, נרשמה עלייה משמעותית במחירי מוצרים בסיסיים כמו קקאו (128%), קפה (43%) וחלב (44%).  60% מהצרכנים יצמצמו רכישת החטיפים והממתקים אם המחירים ימשיכו לעלות או יישארו גבוהים בשלושת החודשים הבאים.
ב-2025 רוב הנשאלים (67%) יעברו למותגים זולים יותר וימשיכו לקצץ בהוצאות שהם מגדירים כלא חיוניות: אכילה בחוץ (38%), בידור מחוץ לבית (37%) ומשלוחי/איסופי מזון (36%). 48% מהנשאלים דיווחו שיקטינו את הוצאות על פעילות מחוץ לבית, אך לא יפגעו בהוצאה על בידור ביתי (48%) ומפגשים וכינוסים חברתיים (46%). לדברי לורן פרננדז, סגנית נשיא, מנהיגות חשיבה גלובלית ב-NIQ, הצרכנים מחפשים ערך בכל רכישה, מחלקים את ההוצאות שלהם בצורה מכוונת ושואפים למנף סכומים עודפים בדרכים אסטרטגיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה