מדדים ומחקרים

שיא בדו"ח השנתי של IBM: דליפת נתונים בסך 4 מיליון דולר

דו"ח IBM: עלות ממוצעת של דליפת נתונים מארגון הגיעה לשיא של 4.88 מיליון דולר - עלייה של 10% לעומת אשתקד. 70% מהארגונים שנפרצו דיווחו שהפריצה גרמה לשיבוש עסקי משמעותי או משמעותי מאוד
מערכת ice | 
דוחות (צילום freepik)
העלות השנתית הממוצעת של דליפת נתונים מארגון הגיעה לשיא של 4.88 מיליון דולר בשנת 2024 - עלייה של 10% לעומת העלות בשנה שעברה - כך עולה מהדו"ח השנתי Cost of Data Breach Report שמפרסמת ענקית המחשוב IBM
מהדו"ח עולה כי הפריצות לארגונים ודליפות הנתונים הופכות לגורם שיבוש עסקי משמעותי יותר מאחר שהאבדן העסקי והנזק ההיקפי - ללקוחות ולגורמי צד ג' - החמיר. 70% מהארגונים שנפרצו דיווחו שהפריצה גרמה לשיבוש עסקי משמעותי או משמעותי מאוד. ההשפעות המשבשות לאירועי דליפת נתונים לא רק מגדילות את העלויות המיידיות אלא גם את העלויות המשניות, שלאחר הפריצה.
יותר ממחצית מהארגונים שנכללו בדו"ח התמודדו עם מחסור חמור בכוח אדם בהשוואה לשנה הקודמת (עלייה של 26%), ועלות הנזק שנגרם להם הייתה בממוצע גבוהה ב-1.76 מיליון דולר לעומת ארגונים שלא סבלו ממצוקת כוח אדם. נתון זה בולט על רקע הדהירה של ארגונים לאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית יוצרת, שצפויות להציף סיכוני סייבר חדשים.
שניים מתוך שלושה ארגונים שנכללו במחקר נעזרים ביישומי בינה מלאכותית ואוטומציה במרכזי תפעול האבטחה שלהם (SOC). עלות הנזקים לארגונים אלה הייתה נמוכה בממוצע ב-2.2 מיליון דולר לעומת ארגונים שלא עושים שימוש בטכנולוגיות החדשות. ארגונים שהפעילו בינה מלאכותית ואוטומציה באבטחה זיהו והכילו אירועי פריצה ודליפות נתונים 98 ימים מהר יותר בממוצע לעומת ארגונים שאינם משתמשים בטכנולוגיות אלו.
40 אחוז מהפריצות כללו אבדן נתונים שאוחסנו בתשתיות מחשוב מגוונות, לרבות ענן ציבורי, ענן פרטי ובשרתי הארגון. דליפות נתונים מסביבות מגוונות אלה עלו ב-5 מיליון דולר יותר בממוצע, ודרשו את הזמן הארוך ביותר עד לזיהוי והכלה - 283 ימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה