מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: כך התמודדו הרשתות החברתיות אחרי ה-7 באוקטובר

מבדיקה שערך איגוד האינטרנט הישראלי עולה תמונה מדאיגה. פייסבוק לא נקטה פעולות אכיפה מספקות ב-57% מהמקרים כאשר קיבלה דיווח מקו הסיוע על תוכן מטעה ושקרי. ב-42% מהמקרים לא התקבל מענה מספק. ההמלצות: פיקוח ואכיפה
מערכת ice | 
מה הקפיץ את הגולשים בזמן המלחמה (צילום unsplash, פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן)
מחקר חדש של איגוד האינטרנט הישראלי חושף את התמודדות הרשתות החברתיות השונות עם פרסומים פוגעניים לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. על-פי המחקר, הרשתות השונות התמודדו בצורה איטית ולא מספקת עם תוכן פוגעני שסומן על ידי מרכז הדיווח. המחקר חשף שפייסבוק לא נקטה פעולות אכיפה מספקות ב-57% מהדיווחים שקיבלה מקו הסיוע לגבי מידע מטעה ותוכן שקרי. 
המחקר חשף כי ב-42% מהדיווחים שנבדקו הפלטפורמות לא נקטו פעולות אכיפה מספקות (הסרת הפוסט או הוספת התרעה). 35% מהדיווחים שהתקבלו ונבדקו ברשת החברתית אינסטגרם ו-28% מהדיווחים בפייסבוק הם בנושא מידע לא נכון. עוד נחשף כי המענה במהלך סוף השבועי הוא אפסי, והזמן הממוצע למענה בתחילת המלחמה עמד על חמישה ימים. 
לדברי איגוד האינטרנט, הטיפולי של הרשתות החברתיות הפך למהיר יותר בעקבות הפצת המידע הפוגעני בעקבות תחילת מלחמת חרבות ברזל, אך זמני התגובה ירדו ככל שנמשכה המלחמה. בהשוואה למחקר דומה שנערך באוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית מצא כי זמן המענה של הפלטפורמות היה קצר הרבה יותר בהשוואה לבדיקה הישראלית. ארגון האינטרנט ממליץ למדינה לפעול להסדרה ופיקוח מול הפלטפורמות הדיגיטליות. 
בארגון הדגישו כי תוצאות הבדיקה התקבלו בבדיקה בזמן החירום של המלחמה, על ידי מדווחים מוכרים. לדבריהם, הנתונים המדאיגים צפויים לעלות כאשר מדובר בתקופת שגרה עבור משתמשים שאינם מדווחים מוכרים כמו מרכז הסיוע. ניצן יסעור, חוקר רשתות ודיסאינפורמציה וחבר באיגוד האינטרנט הישראלי מסר: ממצאי המחקר מראים פער בין ההצהרות לתקשורת של הפלטפורמות לפעילותן בפועל". 
רשת טיקטוק ספגה ביקורת לאחרונה בעקבות אי הסרת תכנים פוגעניים. המחקר חשף כי עבור 26% מהדיווחים בנושא שיח שטנה בפייסבוק לא ננקטו פעולות אכיפה מספקות. עובד לשעבר בחברה, התפטר בעקבות פרסומים ודעות אנטי-ישראליות של עובדים בחברה. עוד נטען כי הפלטפורמה מקדמת בכוונה יוצרים פרו-פלסטינים ומורידה את החשיפה של יוצרים ישראלים ופרו-ישראלים. "אנו באיגוד מאמינים כי על הפלטפורמות להשקיע משאבים וכוח אדם איכותי, מקומי ומותאם לקונטקסט, ועל המדינה להסדיר, לדרוש טיפול ולפקח על הפלטפורמות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה