מדדים ומחקרים

נחשף: עלייה במחירים הקבועים בפדיון רשתות המזון

פדיון רשתות השיווק והמזון לחודשים ינואר עד מרץ ל-2024 התפרסם, עלייה. עלייה של %9.1 (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק ועלייה של %1.6 (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון
מערכת ice | 
כלכלה (צילום vecteezy)
פדיון רשתות השיווק בחודשים ינואר - מרץ 2024. רשת שיווק: מספר חנויות (לפחות 3) של אותה רשת המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר (כולל מזון).
ינואר - מרץ 2024 (נתוני מגמה בחישוב שנתי): עלייה של %9.1 (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר עלייה של 11.4% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים אוקטובר- דצמבר 2023.
ינואר - מרץ 2024 (נתוני מגמה בחישוב שנתי): עלייה של %1.6 (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.5% (במחירים קבועים) בחודשים אוקטובר - דצמבר 2023.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה