מדדים ומחקרים

המחירים בסופרמרקטים עומדים לזנק? כך ישפיע החרם הטורקי

סוחרים ישראלים לא חוששים מחרם טורקי: "יש אלטרנטיבות, אבל המחיר יעלה". בתחום החשמל והאלקטרוניקה, יורם בדש מ"מחסני חשמל" לא צופה עלייה משמעותית של מחירים. "לא מדובר במכשירים שאין להם תחליף בישראל"
מערכת ice | 
אסם (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
חרם הסחר שהטילה טורקיה על ישראל לא מפחיד את הסוחרים והיבואנים המקומיים. הם מעריכים כי ניתן יהיה למצוא ספקים חלופיים, אך מזהירים כי מחירי המוצרים צפויים לעלות. בינתיים, ישראל נערכת לתגובה כלכלית משלה כנגד החרם הטורקי הבלתי חוקי.
"יש אלטרנטיבות לטורקיה, אבל המחירים עולים, עדיין לא ברור בכמה," אמר אילן שבע, מנכ"ל חברת "ביכורי שדה" שמייבאת עגבניות מטורקיה. עודד גורי, יבואן מוצרי צריכה ומזון, צפה כי יבוא ממקורות אחרים יהיה יקר יותר בכ-20% כך על פי YNET.
 
בתחום החשמל והאלקטרוניקה, יורם בדש מ"מחסני חשמל" לא צופה עלייה משמעותית של מחירים. "לא מדובר במכשירים שאין להם תחליף בישראל," הוא הסביר.  מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה רועי פישר ציין כי טורקיה היא שנפגעת מהחרם יותר מאשר ישראל. "מי שנענש מהחרם של ארדואן הוא טורקיה עצמה, שמצבה הכלכלי כבר בכי רע. ישראל תסתדר ותמצא חלופות, גם אם יעלה לנו יותר."  
בתגובה לחרם, ישראל מגבשת צעדים כלכליים משלה. בין היתר, יינקטו צעדים לצמצום הקשרים הכלכליים בין טורקיה לרשות הפלסטינית, ותיבחן פנייה לגופים בינלאומיים להטלת עיצומים על טורקיה. שר הכלכלה הגיש תלונה רשמית בנושא לארגון ה-OECD.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה