מדדים ומחקרים

מאסטרקארד חושפת: 41% מהנשים נמנעות מלדבר על סוגיות כלכליות

לקראת יום האישה הבינלאומי, מאסטרקארד ערכה סקר הבוחן האם נשים מרגישות מועצמות כלכלית. על פי הנתונים, 34% מציינות כי אין לא חוות תחושה שלילית בעת בדיקת יתר חשבון הבנק
מערכת ice | 
מאסטרקארד (צילום Pexles)
לקראת יום האישה הבינלאומי, אשר יחול מחר (שישי), ערכה חברת כרטיסי האשראי מאסטרקארד סקר בכדי לבחון האם נשים מרגישות מועצמות כלכלית. על פי הנתונים, רק כ- 25% מהנשים מרגישות שבמקום העבודה שלהן קיימת מדיניות תמיכה כלכלית.
מלבד זאת, מתוך הסקר המדובר עולה כי 34% מהנשים הגדירו זאת כך: "כבר אין תחושה שלילית בעת בדיקת יתרת חשבון הבנק". רבע ממשתתפות הסקר (23%) מציינות כי זה אומר שהן יכולות לעזור מבחינה כלכלית לחברים ולמשפחה.  לצד נתונים חיוביים אלו, מדישות משתתפות הסקר כי הן מרגישות מועצמות כלכלית רק בחלק מההיבטים של חייהן.
הנשאלות הודו בחוסר אמון במעסיקים שלהן בכל הנוגע להכללה פיננסית, כאשר רק 25% מהנשים דיווחו שבמקום עבודתן קיימת מדיניות תומכת נשים כגון שכר שווה ואפשרויות פנסיה נוחות.
על פי הסקר, קיימים מספר גורמים המעכבים נשים. 41% נמנעות מלהעלות סוגיות כלכליות בשל חששות לפרטיות ו-29%   חוששות מהביקורת שהן עשויות לקבל. לצד זאת, 64% מהנשים הדגישו כי הן מעריכות שקיפות רבה יותר בשכר ובכספים.
 
מכיוון שנשים לא צפויות להרוויח שכר שווה עבור עבודה שוות-ערך עד שנת 2277 (בשיעור הנוכחי, ע"פ דו"ח הפורום הכלכלי העולמי), פערי השכר בין המגדרים הודגשו גם כן כמכשול להעצמה כלכלית של נשים.
בניגוד למקום העבודה, נשים מרגישות יותר שליטה על הכספים שלהן בבית. לאור אי הוודאות הכלכלית לאחרונה, 68% מהנשים שנשאלו אומרות כי יש להן אמון רב בהבנתן את נושא החיסכון ו- 51% מעידות על כך שיש להן הבנה כיצד לתקצב את כספן.
המחקר גם הראה של- 42% מהנשים יש הבנה של נושא המשכנתאות. עם זאת, יש פער גדול בין גברים לנשים בכל הנוגע להשקעות, כאשר רק 38% מהנשים בטוחות בהבנתן לגבי השקעות לעומת 54% מהגברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה