נדל"ן ותשתיות

הדירה היקרה ביותר בדצמבר: מה תקבלו ב-20 מיליון שקל?

היקף העסקאות בשוק היוקרה צנח בדצמבר האחרון ב-כ65% ביחס לתקופה המקבילה שנה קודם לכן – ו-12 דירות בלבד נמכרו ברף של למעלה מ-10 מיליון שקלים. איפה ובכמה? אתר ice עם הנתונים המלאים

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום freepik)
אחד הענפים שמצא עצמו בסחרור מאז פריצתה של מלחמת חרבות ברזל, הוא הנדל"ן – כשהשלכות המערכה הצבאית מורגשות היטב גם בשוק דירות היוקרה בישראל. ניתוח שערך ארגון הקבלנים והבונים של מחוז ת"א והמרכז עבור אתר ice, ומתייחס לחודש דצמבר 2023 – מציג תמונה שרחוקה מלהיות מעודדת.
ממצאי הבדיקה מצביעים על כך שבמהלך חודש זה נמכרו 12 דירות בלבד, בסכומים העולים על 10 מיליון שקלים לדירה – מחציתן בתל אביב ומחציתן בירושלים. בפרספקטיבה שנתית, זהו נתון הנמוך בכ-65% ביחס לתקופה המקבילה שנה קודם לכן. כאשר משווים בין דצמבר 2023 לדצמבר 2021, המצב עגום עוד יותר: צניחה של כ-71.5%.
בבחינת שוק האולטרה יוקרה, הכולל עסקאות של יותר מ-20 מיליון שקלים לדירה, נמצא כי מראשית 2023 דווחו על 40 עסקאות – מריבתן בערים תל אביב, ירושלים והרצליה. לצורך ההשוואה במהלך שנת 2022 דווחו 168 עסקאות, כך שמדובר בירידה חדה של כ-76%.
אם בכל מחפשים נקודת אור, הרי ש-12 דירות היוקרה שנמכרו בדצמבר האחרון, משקפות עלייה של 100% ביחס לחודש הקודם – כאשר בנובמבר 2023, נמכרו 6 דירות בסך הכל. אגב, בספטמבר, חודש לפני המלחמה, נמכרו 17 דירות מעל למחיר של 10 מיליון שקלים.
מפילוח הנתונים עולה כי העסקה היקרה ביותר בדצמבר, חצתה את רף 20 מיליון שקלים – 20.45 מיליון שקלים לדירת 6 חדרים בבירה. מיד אחריה ניצבות 2 עסקאות בסכומים של 15.1 ו-14.58 מיליון שקלים, בפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית בתל אביב – בדירות בנות 5 חדרים ברובע 4, הסמוך לכיכר המדינה.
לדברי אבי זיתוני, מ"מ יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז: "מלחמת חרבות ברזל הובילה למשבר משמעותי במשק הישראלי. ההלם בו כולנו היינו לאחר ה-7 באוקטובר, השפיע מאוד גם על תחום הדיור – זה ניכר בכמות העסקאות הכלליות ועסקאות בשוק היוקרה בפרט".
"יחד עם זאת", מציין זיתוני, "אנו מזהים עלייה משמעותית בהתעניינות, מצד רוכשי הדירות בכלל הסגמנטים בגוש דן ובמעגלים הסובבים אותו. הקושי העיקרי היום של הענף הוא במחסור בכוח אדם. לצערי, אם הממשלה לא תתעשת ותייבא לכאן עשרות אלפי עובדים זרים בהקדם, אנו נראה איחורים רבים במסירת דירות והמשך ירידה בכל הקשור בהתחלות הבנייה. המשמעויות לכך הן מרחיקות לכת, שכן זה יוביל בהכרח להעלאת מחירי הדיור והחרפת הפערים בין ההיצע לביקוש".

אבי זיתוני, מ"מ יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז (צילום יניב אלפסי)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה