נדל"ן ותשתיות

המדינה נתנה דד ליין למפוני הדרום והצפון: יש לכם עד מרץ

כמעט ארבעה חודשים לפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' אשר גרמה לתושבי הצפון לעזוב את בתיהם ולעבור ללון בבתי מלון. כעת, יוצג מתווה למפונים אשר במסגרתו יופסק במרץ המימון של שהותם במלון

מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ברקע המלחמה, יוצג מחר (ראשון), בפני ראשי הרשויות מתווה החזרה של תושבי הצפון והנגב ששהו 4 עד 7 ק''מ מגבול רצועת עזה בחזרה לבתיהם. במסגרתו יופסק המימון של המפונים על שהותם במלונות, המתווה פורסם עוד לפני שהובא לאישור הממשלה. למרות זאת, מענק האכלוס שהובטח יישאר על כנו לפחות עד לחודש יולי, אך גם הוא יפחת ככל שיחלוף הזמן.
המתווה המדובר מסמן כי המדינה תפסיק לממן את שהותם בבתי המלון של תושבי הצפון כבר במרץ. בנוסף, המענק שמיועד לתושבים אלו שבחרו כבר לצאת מהמלונות הנקרא 'מענק האכלוס' העומד על 200 שקלים למבוגר ביום, ו-100 שקלים לילד עד גיל 18 ביום ילך ויפחת מדי חודש פרט למקרים חריגים הדורשים אישור מיוחד.
בממשלה הודיעו על הובלת מדיניות שמטרתה להביא לסיום "פתרון המלונות" הנובעת משיקולים כלכליים, עם תאריך יעד, חודש מרץ. את המתווה גיבשו מנכ''ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, ראש מנהלת תקומה משה אדרי ואנשי משרד האוצר.
לפי המתווה המתגבש השבים יקבלו חבילות 'תמרוץ' אשר יסייעו למשפחות להסדיר את חזרתן בצורה הנעימה ככל שתתאפשר, החבילות יצטרפו למענקים שיינתנו כאמור באופן שוטף עד ה-1 ביולי, עם ירידה מדורגת בסכומים עם הזמן. הפרטים והסכומים טרם סוכמו סופית עם ראשי היישובים בעוטף.
כמו כן, המדינה תדאג למעטפת המוניציפלית לראשי הרשויות, בכדי שיוכלו להכין את היישובים לחזרה עם שירותים מלאים מצד המועצות והעיירות, הכוללות רווחה, רפואה חינוך וכדומה.
בנוסף, פיקוד העורף החליטו להוריד את רמת ההגבלות ביישובי עוטף עזה, והחל משבוע הבא ניתן יהיה לקיים באזור לימודים. ההחלטה אינה מחייבת, וההוראות התקבלו בהתאם להערכת מצב שהתקיימה בימים האחרונים בצמרת צה''ל, והבואה שבוע שעבר לאישור של שר הביטחון יואב גלנט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה