נדל"ן ותשתיות

ענף הנדל"ן מתרגל למציאות החדשה: מה העיריות יצטרכו לעשות?

משקיעים אט אט חוזרים לבצע עסקאות נדל"ן, המציאות שלאחר השבת השחורה הביאה איתה סיכונים ופתרונות חדשים, כעת נרשמת עליה בפנייה להשקעות בפרוייקטי פינוי בינוי כפתרון אידיאלי למצב הנוכחי
מערכת ice |  1
נדל"ן בישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, pixabay)
בחודש מאי האחרון נגיד בנק ישראל העלה את הריבית לשיא חדש - 4.75%, מה שגרם לחששות בקרב המשקיעים. מאז תחילת עליות הריבית, נרשמה עצירה משמעותית בעסקאות רבות. מאיר לביא מנכ"ל נדל"ן עכשיו מסביר ל-ice כי משקיעים רבים החליטו לחכות לזמן הנכון מתוך ההנחה כי בשל עליית הריבית מחירי הדיור עשויים לרדת ואכן מאז נרשמו היו ירידות אך לא דרמטיות. יחד עם זאת, העלאות הריבית במהלך השנה החולפת הביאו את האינפלציה ל-3.3%, זוהי הייתה נקודת האור הראשונה עבור משקיעי הנדל״ן לשוב ולבצע עסקאות חדשות.
לאחר השבת השחורה באוקטובר 2023, שוק הנדל״ן כמו תחומים נוספים מצאו את עצמם בהלם מוחלט. ולמרות זאת, עם תחילת השנה החדשה, כאשר צה״ל נכנס לשלבי הלחימה הנוכחים, החל שוק הנדל״ן לפעול שוב ואנו עדים לחזרה מאסיבית של משקיעים המעוניינים לבצע עסקאות ובהקדם.

בניסיון להבין מה הן הסיבות העיקריות לחזרה של משקיעים, שוחחנו עם מאיר לביא, מנכ״ל חברת עכשיו נדל״ן – משקיעים בהתחדשות עירונית. לפי לביא, ישנן שלוש סיבות עיקריות המשפיעות על המשקיעים לחזור לשוק הנדל״ן; עליית יהודים מהעולם לישראל, ענף הבנייה בהאטה ונוצר זירוז בקידום פרויקטי התחדשות עירונית בערים רבות. מאז החלה הלחימה ואיתה גל האנטישמיות ששוטף את העולם, המשקיעים מבינים שיש גידול בקרב יהודים העולים לישראל. עובדה זו מעידה על התחרות והביקוש הגדל בענף שאף יוסיף לעלות בשנה הקרובה.
בשל עליות הריבית, עבור יזמים רבים נשללה היכולת להתחיל פרויקטים כפי שתוכננו, עם תחילת הלחימה נעצרו פרויקטים רבים בשל העובדה שהצטמצמו משמעותית עובדים מהרשות הפלסטינית, מה שיגרום למחסור נוסף בדירות. כתוצאה מהמצב הביטחוני בדרום וגם בצפון הארץ, המשקיעים מבינים שהמדינה והעיריות יצטרכו לקדם יותר פרויקטים של פינוי בינוי ולהסיר חסמים שהיו בעבר על מנת לבנות יותר ממד"ים ברוב חלקי המדינה. ב"עכשיו נדל"ן" נרשמת עלייה חדה במשקיעים אשר פונים לכיוון ההתחדשות העירונית.
מאיר לביא, מנכ"ל עכשיו נדל"ן, מבהיר שהחשש לא נעלם, רבים ממשקיעים אשר מבצעים עסקאות פריסייל (רוכשי דירות 'על הנייר'). חוששים מאי הודאות במצב הכלכלי של היזמים: "אנו עדים לפרויקטים רבים המחזיקים בהיתרי בניה אך טרם החלו ביצוע. ב"עכשיו נדל"ן" אנו פורסים בפני המשקיעים את הסיכונים הנוכחיים בעסקה שכזו ושמים דגש מרכזי על בדיקות האיתנות הכלכלית של היזם לביצוע הפרויקט והשלמתו".

בתמונה: מאיר לביא מנכ"ל נדל"ן עכשיו, קרדיט לצלם: פרטי
משקיעים רבים בענף רואים את פרוייקטי ההתחדשות העירונית כעסקאות הטובות ביותר לתקופה זו, אשר ידועים בפוטנציאל רווח גבוה. לדוגמא: במרכז הארץ, עסקה בשכונה מתפתחת ובעלייה ממוצעת של 7% בשנה (ב-5 שנים האחרונות). בנוסף לנתון המעודד הנ"ל, הבניין לקראת פינוי בינוי והוא נמצא בשלב לפני הגשת הבקשה להפקדת תב״ע. ב"עכשיו נדל"ן" הסוכנים שמים דגש על ניהול מו״מ בריא ויעיל מול בעל הדירה במטרה לרכוש את הדירה מתחת למחיר השוק, כל עסקה נבדקת באופן פרטני ובהתאם לתנאים ולפרטים המופיעים בה.
עכשיו נדל"ן הוקמה ע"י מאיר לביא ורחל קשקש במטרה לספק מענה מקצועי ואיכותי לכל מי שמחפש להשקיע בנדל"ן, ובפרט בהתחדשות עירונית. עם צוות מומחים מנוסים בתחום, החברה מחויבת להביא ללקוחותיה את המידע העדכני והמדויק ביותר על השוק, כדי שיוכלו לקבל החלטות השקעה מושכלות ומבוססות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחפש דירה להשקעה
    יוסף 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז איפה נכון לרכוש דירה להשקעה עכשיו?
    סגור