נדל"ן ותשתיות

דווקא עכשיו: פרויקט "מסילת השלום" יוצא לדרך

בצל האיום החות'י בים האדום והפגיעה הכלכלית בעקבות המצור שהם הטילו, פרויקט "מסילת השלום", שאמור לחבר בין ישראל להודו דרך מדינות ערב, עולה הילוך. השרה מירי רגב תיפגש בימים הקרובים עם שגריר האמירויות במטרה לקדם את המיזם 
מערכת ice |  2
מירי רגב (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
פרויקט "מסילת השלום" הוא מיזם שאפתני השואף לחבר את הודו לאירופה באמצעות מסילות אשר יעברו בסעודיה וישראל, אך המגעים נקטעו בעקבות המלחמה. מידע חדש חושף כי הפרויקט חוזר להיות מקודם גם בימים אלו, בין היתר על רקע האיום החות'י בזירת הים האדום.
על פי דיווח באתר ynet, השרה מירי רגב תיפגש עם שגרירי ארה"ב והאמירויות כדי להתניע את השיחות ועדכנה על כך בקבינט: "בגלל האיום החות'י בים – כל העולם מבין כמה זה הכרחי". הפרויקט יכלול רשת רכבות אשר תאפשר מעבר סחורות מהודו, דרך איחוד האמירויות, סעודיה, ירדן, ועד לנמל חיפה בישראל.
מובן כי מלחמת חרבות ברזל הקפיאה את תשומת הלב לפרויקט המדובר, ובין היתר נפסקו (זמנית) המגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. כעת, בישראל מקווים לחדש שוב את המיזם שעליו הכריז נשיא ארה"ב כמעט חודש לפני פרוץ המלחמה, במהלך ועידת 20G בהודו. הרעיון הוא מעין חידוש של ההצעה שהעלה שר התחבורה לשעבר, ישראל כץ, וכללה רעיון דומה של מסילה שתחבר בין הודו לישראל, ומשם לשאר העולם.
אין ספק כי אחת ההחלטות לקדם את המהלך דווקא עכשיו הוא עקב האיום בים האדום של החות'ים, שהכריזו "מצור ימי" נגד ישראל בעקבות המלחמה בעזה – והבטיחו שיפגעו בכל ספינה שתשוט לארץ, דבר שפוגע כמובן גם בכלכלה העולמית. כחלק מהמאמצים להתניע מחדש את הפרויקט, נודע כי במשרד של רגב קבעו פגישה בנושא עם שגריר איחוד האמירויות בישראל המייצג בין היתר את ערב הסעודית, וזו תתקיים בקרוב בחיפה.
גורמים בסביבתה של רגב אישרו את המשך התקדמות הפרויקט, לדבריהם "כאילו אין מלחמה ברקע". בנוסף, הם טענו כי במיוחד בתקופה זו, חשוב להמשיך ולקדם את המיזם: "האיום החות'י על מצר באב אל-מנדב הבהיר לישראל ולעולם כולו כמה מסילת השלום הכרחית לטובת שינוע הסחורות מהמזרח לישראל ומשם למערב דרך הים. לכן אין זה מפתיע כי השיחות הללו מתקדמות כרגע בנמרצות בין בעלות האינטרס המשותף שהן ישראל, ארה"ב, אירופה ובעצם העולם כולו. בזמן שהחות'ים חשבו שהם פוגעים בכלכלה העולמית, למעשה אולי הם נתנו דחיפה אדירה לפרויקט".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדינת חלם
    יעקב 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנה עוד כתבה של הטימטום משרד התחבורה והעומדת בראשו, כותרות על כותרות, כאן בונים וכאן סוללים ותכלס על הפנים, דיבורים וזהו
    סגור
  • 1.
    סוף סוף פרוייקט חשוב והחלטה טובה של הממשלה
    ישראל 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שזה קורה רק שממשלת החורבן עם הגב לקיר
    סגור