נדל"ן ותשתיות

הממשלה אישרה: פינוי אשקלון יוצא לדרך

בעקבות המצב הביטחוני בעיר אשקלון, הממשלה אישרה סיוע מיוחד במסגרתו יפונו כ-24 אלף מתושבי העיר. כך תבדקו האם אתם עומדים בקריטריונים
מערכת ice |  3
אזרחים רצים למקלטים בעיר אשקלון (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
החל מתחילת המלחמה העיר אשקלון ספגה למעלה מ-1,000 רקטות לעיר, כשנכון לרגע זה  מתגוררים בה עשרות אלפי תושבים חסרי מיגון. בעקבות המצב הממשלה החליטה אתמול (חמישי) להעניק לעיר סיוע מיוחד על סה"כ 160 מיליון שקל.
במסגרת הסיוע ימומן פינויים של כ-24 אלף מתושבי העיר מחוסרי מיגון וכן פינוי של 3,000 קשישים לתקופה של שבועיים בהם יתארחו בבתי מלון והארחה שונים ברחבי הארץ.
החלטה שפרסמה העירייה נכתב כי: "הערכת המצב המבצעית אינה מחייבת בעת הזו את פינויים המיידי של תושבי העיר אשקלון על ידי צה"ל, יחד עם זאת, הואיל ותושבי העיר חווים לחימה עזה וירי בלתי פוסק מאז תחילת הלחימה, והמתקפה על העיר אשקלון בפרט, עודנה נמשכת וכוללת ירי אינטנסיבי בהיקפים משמעותיים, מוצע לקבוע כי תושבי העיר המנויים על האוכלוסיות החשובות ביותר לפגיעה יזכו לסיוע לטובת חיזוק חוסנם".
עוד פורסם כי על מנת להיכלל באוכלוסייה שזכאית עליכם לעמוד בתנאים הבאים: 
1. מחוסרי מיגון (ללא מרחב מוגן דירתי או קומתי). תינתן עדיפות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.
2. קשישים ומחוסרי עורף משפחתי יציב.
על תושבי העיר להגיש בקשות לפינוי ולאחר מכן, נציגי עירייה יחזרו אל הנרשמים לבדיקת זכאות. במידה והתושב עומד בקריטריונים יועבר אליו מידע נוסף בנושא. עוד הודגש כי תהליך הפינוי יחל רק בתחילת השבוע הבא וימשך לאורך זמן ויחולק למספר פעימות.
הפינוי ייעשה באוטובוסים והזכאים יקבלו עדכון על כך באופן ישיר. צוותים מטעם העירייה ילוו את המפונים עד לבית המלון וגם ימתינו להם שם עד לשיבוצם בחדרים בצורה המיטבית ביותר.
כזכור, רק לפני יומיים ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם התפרץ בוועדת הכספים על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וטען כי הממשלה כלל לא מסייעת ל-40 אלף חסרי מיגון בעיר אשקלון.
ראש העיר תומר גלאם: "מיומה הראשון של הלחימה עיריית אשקלון פעלה ללא לאות על מנת להעניק לתושבי אשקלון את השירות והמענה הטובים ביותר במטרה להקל עליהם את הימים הקשים האלו. ההחלטה שהתקבלה כעת נועדה להקטין ככל הניתן את הסיכון עבור אותן אוכלוסיות שמדינת ישראל טרם דאגה להם למיגון ראוי. עיריית אשקלון תלווה את האוכלוסיות הרלוונטיות עד לקליטתם ושיבוצם בבתי המלון ותעמוד לצדם גם בימים אלה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה מריח מגמתי
    צופה מן הצד 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולאן בדיוק מפנים? הממשלה תקים ”מחנות ריכוז”? לא עדיף יותר וזול יותר לדאוג לממ”דים? יש כאלה ניידים ואפשרנלהקים צ’יק צ’אק במקום להעביר אנשים מהבתים שלהם ו”לזרוק” אותם במרכזים מאולתרים .
    סגור
  • 2.
    אקסודוס 14/1נווה נווה דקלים אשקלון (ל"ת)
    מזל בו ישי 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דחוף
    עד 10/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מבינים ? רק לחץ ציבורי והצגת העובדות תוך הבהרתם עושים את התוצאה. ולכן , ובכל הכח וחרף מצב המילחמה חובה לצאת נגד ממשלת הכישלון וכנגד העומד בראשה , מר ביטחון . ממשלת צללים מחברי ליכוד רבים ושפויים שאינם מחוברים לממשלת הזדון יחד עם יתר מפלגות האופוזיצייה עשויות להיות התחליף האמיתי שהמדינה רוצה וחייבת כמה שיותר מהר , וכן , תוך מהלכי המילחמה
    סגור