נדל"ן ותשתיות

העיר הזו תגדל בכ-10,000 תושבים: רובע מגורים חדש בדרך

הונחה אבן הפינה לרובע מגורים חדש בקצרין שיכלול 1,800 יח"ד לצד תעסוקה מסחר ופנאי
מערכת ice |  3
קצרין (צילום מוטי שוורץ)
אבן הפינה לרובע המגורים החדש - "רובע נחלים", בקצרין הונחה אמש (שלישי) במעמד שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מנכ"ל משרד השיכון, יהודה מורגנשטיין, ראש מועצת קצרין דימי אפרצב, והיזמים יאיר כהן מנכ"ל ובעלים קבוצת אבני דרך ודיין ברזאני בעלים קבוצת י. ד. ברזאני.
במעמד הנחת אבן הפינה הצהיר השר הרב גולדקנופף כי "קידום אלפי יח"ד חדשות לצד יישום מגוון פתרונות עבור כלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל לדיור בר השגה מייצג את העשייה המרכזית של המשרד להשקעה ופיתוח של כל חבלי הארץ".

השר ברך את כלל הגורמים שסייעו להנחת אבן הפינה להקמת השכונה חדשה עם כ-1,800 יח"ד, שתוביל את העיר לשגשוג, צמיחה ולחיזוקה הכלכלי, "זהו צעד חשוב נוסף בדרך למתן פתרון משמעותי לדיור איכותי וראוי עבור תושבי האזור," חתם השר הרב גולדקנופף את נאומו.
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר באירוע "ההנחיה שלנו, וכך גם ההבנה הקיימת היום מקיר לקיר, היא שצריך לבנות בכל מקום, גם באזורי הביקוש וגם מחוץ לאזורים אלו בו זמנית. כ-700 משפחות זכו במקום, בהגרלה של מחיר מטרה והם יוכלו לרכוש את דירתם בסכום שנע סביב ה- 700 אלף ש"ח. זה דיור בר השגה. אנחנו פועלים לילות כימים כדי לשכפל את המחירים האלו לאזורים נוספים".
לילך גבע, מנכ"לית המועצה המקומית קצרין: ״שנה חדשה בנייה חדשה. מעמד מרגש שבו אנו מניחים את אבן הפינה לרובע החדש והשמיני במספר בקצרין - רובע ״נחלים״. קצרין מתפתחת, גדלה והופכת אטרקטיבית למשפחות צעירות, גיל שלישי ויזמים מכל הסוגים והתחומים. תודה למשרד השיכון והבינוי, בעבר והווה, על אמונה ותרומה בפיתוח קצרין".
יאיר כהן, מנכ"ל ובעלים קבוצת אבני דרך ודיין ברזאני, מנכ"ל ובעלים קבוצת י.ד ברזאני: "לבנות שכונה או עיר בישראל זה מרגש ביותר, קל וחומר לבנות כאן בקצרין בלבה של רמת הגולן, אזור המשלב ערכים היסטוריים של עם ישראל לתקומתו בעת החדשה, וכיום בניית שכונת מגורים עם איכויות בנייה הכוללת את כל התשתיות הדרושות של בתי ספר, מסחר, תעסוקה בסטנדרטים הגבוהים ביותר כפי שקיימים בכל ערי ישראל. אין לנו ספק שפרויקט זה יהווה הצלחה גדולה ביותר ומודל לחיקוי במקומות אחרים, הרבה בזכות שיתוף הפעולה הרחב והטוב שקיים בין משרד הבינוי והשיכון, המועצה המקומית קצרין ובינינו".
רובע "נחלים" הינו רובע המתוכנן כולו בשיטת "תכנן ובנה" לפיו החברות היזמיות קבוצת ברזאני וקבוצת אבני דרך, יהיו אחראיות על התכנון, עבודות הפיתוח והבניה וכל זאת בטווח של ארבע שנים בלבד. תמהיל המגורים בשכונה, שיכלול כאמור 1800 יח״ד, יהיה מגוון, החל מבתים צמודי קרקע דו משפחתיים, חלקם משולבי תיירות (צימרים) דרך בנייני מגורים של 4-5 קומות. 702 יח"ד מתוכן ייבנו במסגרת תכנית "מחיר מטרה".
על פי התוכניות יוקמו ברובע החדש שיתפרס על פני 667 דונם בתי ספר, גנים ומעונות יום. בשכונה מתוכננים מתחמי מסחר ותעסוקה, כולל מתחם עבודה משותף, ושני בתי מלון וכן מבני ציבור ועשרות דונמים של שטחים פתוחים. שיווק הדירות יחל בקרוב במחירים של החל מ ..1.15 מיליון שקלים לדירות 3 חדרים והחל מ2.5 מיליון שקלים לצמוד קרקע.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין סיכוי
    ג.ש. 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השכונה לא תביא לשום שגשוג. אם לא יהיו שירותי בריאות, חינוך מעולה, מפעלים ותעסוקות שיגיעו פיזית לקצרין, תחבורה ציבורית מסודרת וכו', אין שום סיכוי לעיר הזאת. מכיון שהכל כרוך בכספים רבים של המדינה, אין סיכוי שהם יגיעו.
    סגור
  • 1.
    פגיעה בגולן בכלל וקצרין בפרט
    אנונימי 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בניית בניינים תגרום להרס בציון הכפרי של קצרין ותהפוך אותה לעוד עיירת פיתוח אפרורית... חבל מאוד
    סגור
  • צודק
    בלה 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    צודק בהחלט, ומגיעים לכאן אנשים שעדיף לוותר עלהם
    סגור