נדל"ן ותשתיות

תכנית המתאר של בני עי"ש יוצאת לדרך

פורסמו שמות היזמים הראשונים שזכו במכרז לשיווק כ-1,000 יחידות הדיור הראשונות בתוכנית המתאר הארצית בהיקף 1.7 מיליארד שקלים, שבתוך פחות מעשור תהפוך את היישוב הקטן בשפלה לעיר עם למעלה מ-30 אלף תושבים
מערכת ice | 
אלון יוניאן (צילום זמורה)
לאחר הקמתה של מודיעין בתחילת שנות ה-90 והקמתה בעשור האחרון של חריש מגיעה תורה של המועצה המקומית הוותיקה בני עי"ש שעומדת לעבור מתיחת פנים דרמטית ולהפוך תוך פחות מעשור מיישוב קטן לעיר ה-14 במחוז שפלה. בסוף השבוע שעבר, נסגר המכרז הראשון במחיר מטרה של רשות מקרקעי ישראל, לשיווק 990 יחידות דיור בבנייה רוויה ביישוב ופורסמו שבע החברות הקבלניות הזוכות.
קבוצת 'נמיר' זכתה במגרש בשטח של 13.5 דונם ל-216 יחידות דיור תמורת 14.18 מיליון ש"ח ו-54 מיליון הוצאות פיתוח, ו'רייסדור' זכתה במגרש בשטח של 10 דונם ל-172 דירות תמורת 12.18 מיליון ש"ח ו-41.7 מיליון הוצאות פיתוח. בנוסף, זכו 'אסיה סיירוס' במגרש בשטח של 14.4 דונם עם כמות הדירות הגדולה ביותר לפעימה זו של 220 יח"ד תמורת 30.15 מיליון ש"ח ו-56.68 מיליון הוצאות פיתוח, 'מגידו' זכו במגרש בשטח של 7.5 דונם ל-100 יח"ד תמורת 6.97 מיליון ש"ח בתוספת 27 מיליון הוצאות פיתוח, ו'י.ע.ו חברה לבנייה, פיתוח והשקעות' זכתה במגרש בשטח של 5.3 דונם ל-90 דירות תמורת 12.91 מיליון ש"ח ו-21.91 מיליון ש"ח הוצאות פיתוח. כמו כן, 'מימושים מגשימים פוטנציאל' יחד עם אדם קרסנטי זכו במגרש בשטח של 4.8 דונם ל-66 יח"ד תמורת 6 מיליון ש"ח ו-17.45 מיליון ש"ח, ו'אדור א.ד פרויקטים' זכו במגרש בשטח של 3 דונם ל-46 דירות תמורת 1.08 מיליון ש"ח ו-11.97 מיליון ש"ח הוצאות פיתוח.
היקף התקבולים מהמכרז הנוכחי מגיע בסך הכל לכ-314 מיליוני שקלים כולל הוצאות הפיתוח. זכיות אלו מצטרפות לזכייתן של 'אינובייט', מותג עירוני וגל ים במכרז רגיל לבניית 70 דירות ביישוב עבור 32.5 מיליון ש"ח.
מדובר בשלב הראשון במסגרת התוכנית שאושרה על-ידי הממשלה הקודמת שנאמדת בעלות של כ-1.7 מיליארד ש"ח, מתוכם כ-1.5 מיליארד, שיגיעו ממשרדי הממשלה השונים, מיועדים לטובת עבודות פיתוח תשתיות, והיתרה לטובת מוסדות ציבור וחיזוק תשתיות ותיקות ("ישן מול חדש"). התוכנית מקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון באמצעות הוועדה הארצית לתכנון ובנייה ובשיתוף משרדי האוצר, הפנים, האנרגיה והתשתיות, איכות הסביבה ורשות מקרקעי ישראל. לפי הסכם הגג ייבנו בתחום המועצה כ־5,800 יחידות דיור בארבע פעימות בטווח עתידי של חמש עד שבע שנים, שייפרשו על פני שלושה מתחמי מגורים.
כמו כן, כוללת התוכנית הקמת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף כולל של כ־440 אלף מ"ר שיוקמו בצמוד לאזור התעשייה הכנות. על פיתוח התשתיות למסחר אמונה החברה הממשלתית "ערים" לבינוי ופיתוח, והצפי הוא שמיקומה האסטרטגי על צירי תנועה ראשיים ובין שלושת המטרופולינים ירושלים, תל אביב ובאר שבע, יהפוך אותה לאטרקטיבית למשקיעים. מתחם התעסוקה הראשון המתוכנן הוא "מתחם 5000" שכולל זכויות בנייה של 49,000 מ״ר בשימושי תעסוקה ומסחר והמרכז הראשון לשיווקו עתיד להתפרסם בקרוב.
 
אלון יוניאן, יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'זמורה', בה חברות שלוש המועצות המקומיות מזכרת בתיה, קריית עקרון ובני עי"ש הוסיף: "למכרז ניגשו יזמים מהשורה הראשונה של החברות הקבלניות בארץ ולזוכות בו יש הצלחה מוכחת בבנייה איכותית בישובים אחרים. זוהי הבעת אמון גדולה מאוד בתהליך שבני עיי"ש תעבור ובכלל, לאזור כולו. יש לנו זכות גדולה לקחת חלק בפרויקט בסדר גודל לאומי ולהיות שותפים מרכזיים בהקמתה של עיר ואם בישראל. מדובר ביישוב שהולך לשנות את פניו מקצה לקצה, באזור שהוא פריים לוקשיין".
ראש המועצה המקומית בני עי״ש אריה גראלה: ״אנחנו מביאים בשורה גדולה לבני עי"ש שבמשך שנים נשכחה ונעלמה ממפת התקצוב. לביצוע וקידום ההסכם קבעתי סדר עדיפות ברור: חידוש משמעותי של הישוב הישן, השקעה בחיזוק תשתיות חברתיות בדגש על חינוך, קידום בניית ואכלוס של אזור התעסוקה והקפדה על איכות התכנון והבנייה של התשתיות ומבני הציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה