נדל"ן ותשתיות

הקמת מתקן ההתפלה בגליל נדחתה: המועד החדש נחשף

תחילת הבנייה של מתקן ההתפלה החדש בגליל המערבי הייתה אמורה להתחיל בתחילת השנה ולספק מים לאזור הצפון בשנת 2025. ההערכות מדברות על כך שבניית המתקן תתחיל רק בשנת 2027
מערכת ice |  1
מתקן התפלה (צילום איזק הררי פלאש90)
מתקן התפלה חדש שהיה אמור לקום בגליל המערבי, צפוי להתעכב. העבודות היו אמורות להתחיל בינואר האחרון, לאחר הדחייה ההערכה היא שהקמת המפעל תסתיים בסוף 2026. אספקת המים משם תחל בשנת 2027 במקום בשנת 2025.
חברת IDE זכתה במכרז על הקמת מפעל ההתפלה החדשה, שם טוענים כי האיחור בהקמת המתקן הוא לא באשמתם. ב"כלכליסט" מפרסמים כי הבעיה טמונה בצה"ל ובמחנה הצבאי שרגא שנמצא בסמוך למקום הקמת המפעל המתוכנן. בצה"ל לא השלימו את ההיערכות שלהם להקמת המתקן מבחינת רעש, זיהום ואבטחה."
מטרת מתקן ההתפלה המתוכנן היא להגביר את קצב התפלת המים במדינה, הערכות מדברות על הגברה של כ-13%. בנוסף, מערכת זו צפויה לחבר את אזור הצפון במדינה למערכת המים הארצית. 
ההשקעה בהקמת מתקן ההתפלה צפויה לעמוד על כ-1.5 מיליארד שקל, הצפי המקסימלי הוא כ-2 מיליארד שקל. הכנסות חברת IDE ממתקן ההתפלה צפויות לעמוד על כ-180 מיליון שקל בשנה.
בחברת IDE טוענים כי: "כפרויקט בשיתוף בין המדינה לבין המגזר הפרטי ישנם חסמים שהצדדים עמלים על פתרונם."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבאתם בחשבו שמירה?
    Mahmuda adu latifa 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ששמירה עולה כסף זה ידוע לכם? לפחות 50 מליון צריכים להגיע למשפחות הכי חשובות בצפו אם תעשו טעות הפרוייקט לא יצליח ותודה לגלית מירב טיארא
    סגור