נדל"ן ותשתיות

מחדל: 1000 מבני מוסדות חינוך בארץ אינם עמידים לרעידות אדמה

ד"ר נועם אוסטרליץ, מומחה לבנייה מתקדמת וירוקה שנכח בדיון: "הפתרונות נמצאים וידועים אבל לא מיושמים בשטח. זה מחדל לכל דבר ולצערי בישראל רגילים להתעורר רק במקרה של אסון"
מערכת ice | 
רעידת אדמה בישראל (צילום shutterstock)
רעידות האדמה הקטלניות שפקדו את טורקיה בפברואר האחרון והורגשו גם ברחבי ישראל, העלו לסדר היום את נושא המוכנות של המדינה שלנו לאסונות טבע מהסוג הזה.
בדיון שנערך היום בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בנושא סכנת רעידת האדמה בפריפריה, אמרה מנהלת אגף בינוי במשרד החינוך כי 1000 מבנים ותיקים במקומות המועדים לרעידות אדמה בטוחים לשימוש. עוד אמרה מנהלת אגף הבינוי חלק מתקציב משרד החינוך לחיזוק המבנים לא נוצל ויש עודף של 80 מיליון שקל לשימוש בנדון עד 2035. עד כה פחות מ-10 אחוז מהמבנים שדורשים חיזוק אכן חוזקו.
ד"ר נועם אוסטרליץ, מומחה לבנייה מתקדמת וירוקה שנכח בדיון: "הפתרונות נמצאים וידועים אבל לא מיושמים בשטח. זה מחדל לכל דבר ולצערי בישראל רגילים להתעורר רק במקרה של אסון".
ד"ר אוסטרליץ מציע לחזק מבני חינוך אלה בשיטות בנייה מתקדמות שיתנו גם עמידות לרעידות אדמה וגם מיגון  לטילים וגם בידוד תרמי שופר. חיזוק מבנים אינו חייב להיות תהליך ארוך שגוזל משאבים רבים. יש היום שיטות מתקדמות לעשות את זה בצורה ירוקה והטכנולוגיות קיימות, אין חסם של מורכבות טכנולוגית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה