נדל"ן ותשתיות

נמל יפו המחודש: עמותת "לצאת מהקופסא" נערכת לשלב הבא

לאחר זכייתה במכרז לניהול התוכן של מחסן 3 בנמל יפו- עמותת "לצאת מהקופסא" נערכת לאיתור וגיוס שותפים בתחום הקיימות "לבית המכולות" החדש
מערכת ice | 
נמל יפו (צילום סולאל פקיאל)
במסגרת פרויקט חידוש נמל יפו ומחסנים 2 ו-3 על ידי חברת אתרים של עיריית תל אביב- יפו, זכתה עמותת לצאת מהקופסא במכרז לניהול התוכן במחסן 3, בית המכולות החדש, שצפוי לאכלס מגוון רחב של עמותות, עסקים ופרויקטים העוסקים בנושא קיימות, ומטרתם לתרום לקהילה המקומית ולהעניק ערך מוסף לאוכלוסיית המבקרים בנמל.
מחסן 2 ומחסן 3 הוותיקים, שהוקמו בתקופת המנדט הבריטי, עברו תהליך שיפוץ ושחזור במטרה להפוך את נמל יפו לחלק בלתי נפרד מיפו ומהקהילה המקומית, לצד היותו מוקד מרכזי עבור מבקרים מאזורי העיר השונים ומחוצה לה. הפרויקט, שהחל ב-2019 ומבוצע על ידי חברת אתרים בשיתוף עיריית תל אביב יפו, צפוי להרחיב את היצע הפעילויות בנמל. חברת אתרים הציבה כמטרה כי יותר מ-65% מהאנרגיה שנצרכת בנמל תיווצר ממקורות אנרגיה מתחדשים. לשם כך הוקמו מיזמי אנרגיה מתחדשת כגון: פאנלים סולאריים על גגות מחסנים 2 ו-3, שמספקים להם חשמל; מערכת ייצור אנרגיה מגלי הים; וטורבינת רוח ושימוש בעמודי תאורה סולאריים. בעתיד, המטרה היא להגיע לכדי איפוס אנרגטי מלא.
 
במחסן 2 יפתחו מיטב העסקים בתחומים שונים, בהם ביגוד, הסעדה, תרבות ופנאי, ואילו מחסן 3 יוקדש במלואו לקהילה ויכלול פרויקטים העוסקים בקיימות עם 89 מכולות צבעוניות שמשתרעות על פני שלוש קומות, בהן יפעלו העסקים והפרויקטים השונים.
בימים אלה, נערכים בעמותת לצאת מהקופסא בהובלת מנכ"ל העמותה לירון הרשקוביץ' לאיוש העסקים והעמותות שיפעלו במחסן 3. כמו כן, נערכים סיורים בבית המכולות לשותפים רלוונטיים. במקום צפויים לפעול עסקים יפואים, חנויות יד שנייה, מתחמי חינוך וסטארט-אפים העוסקים בקיימות ועסקי מזון העוסקים בצמצום מזון. כמו כן, פעילויות וסדנאות לאורך כל השנה המיועדות לאוכלוסיות שונות.
מנכ"ל העמותה לירון הרשקוביץ': "לאחר 12 שנים של פעילות רחבה ומגוונת אנו שמחים ונרגשים על הזכייה של ניהול התוכן של מחסן 3 בנמל יפו המתחדש, המהווה המשך פיתוח ישיר של פעילות העמותה. בחרנו בנושא הקיימות מתוך אמונה שלנושא השפעה גדולה על אורח החיים של כולנו ומתוך האחריות החברתית והציבורית לפעול למען עולם טוב ואחראי יותר למען הדורות הבאים. אנחנו מאמינים שקיימות יכולה להשתלב בצורה טובה עם מטרות הנמל, רוח המתחם וההיסטוריה של המקום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה