נדל"ן ותשתיות

לראשונה מאז 2008: זאת המהפכה במשכנתאות בבריטניה

כחלק מתוכנית חדשה, חברת סקיפטון תציע לשוכרים להלוות עד 100% מערכו של הנכס ללא ערב או פיקדון
מערכת ice | 
לונדון (צילום ויקיפדיה)
שוכרים בבריטניה יוכלו ללוות עד 100% מערכו של נכס ללא ערב או פיקדון בתוכנית משכנתא חדשה שהציגה חברת סקיפטון (Skipton Building Society).
החברה היא מוסד פיננסי בריטי המספק שירותים בנקאיים עבור חבריו ונמצא בבעלותם. למוצר המשכנתא החדש, המיועד לרוכשים לראשונה השוכרים כיום, ריבית קבועה של 5.49% לחמש שנים, לתקופה מקסימלית של 35 שנים.

הריבית הממוצעת לחמש שנים הייתה 5% במרץ. קונים בדרך כלל מקבלים ריבית משכנתא של 5.33% על LTV של 95%, על פי הדו"ח, אך רוב הקונים בוחרים בריבית נמוכה יותר.
מספר בנקים, כולל NatWest, Santander ו-Nationwide, הציגו משכנתאות של 95% באפריל ומאי 2021 לאחר שממשלת בריטניה הכריזה על תוכנית ערבות למשכנתא חדשה המעודדת הלוואות גבוהות של הלוואות לערך כדי לאפשר ליותר קונים ראשונים להיכנס ל- סולם נכסים לאחר מגיפה.
על פי דיווחים נרחבים, עסקת סקיפטון החדשה היא הפעם הראשונה שמלווה משכנתאות מציע 100% מוצרי משכנתא מאז 2008, כאשר חלק מחברות הבנייה הציעו תעריפים של עד 125%. רבים מהמוצרים נמשכו מהשוק לאחר שהמדינה נקלעה למשבר פיננסי.
בהודעה לעיתונות, סקיפטון אמרה שהיא תבטיח שתשלומי המשכנתא החודשיים עבור כל מבקש אינם גבוהים מהממוצע של עלויות השכירות של ששת החודשים האחרונים.
ההצעה זמינה רק לקונים בפעם הראשונה, והיא כפופה למחיר סביר וציוני האשראי של המועמדים, כמו גם רקורד טוב של תשלומי שכירות על פני 12 חודשים לפחות.
סקיפטון תיאר את המהלך כ"חבל הצלה לדיירים... כדי לעזור להם לצאת ממחזורי ההשכרה הלכודים שלהם ולעלות על סולם הנכסים בפעם הראשונה".
שרלוט הריסון, מנכ"לית מימון בתים בסקיפטון, אמרה שלאנשים שלא יכולים לעלות לסולם הנכסים "יש השפעה עצומה על מרקם החברה שלנו".
"אנחנו מכירים בפער ברור בשוק עבור אנשים שיש להם היסטוריה חזקה של ביצוע תשלומי שכירות על פני תקופה, כך שיכולים להעיד על סבירות המשכנתא", אמר הריסון בהודעה לעיתונות.
על פי מחקר שביצע סקיפטון, 35% מהשוכרים מתקשים לחסוך עקב עלויות השכירות המוגדלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה