נדל"ן ותשתיות

הרשות להתחדשות עירונית: "רמ"י זה העבר, התחדשות זה העתיד"

מנהל אגף התכנון ברשות להתחדשות עירונית, גורי נדלר, דיבר היום בכנס "דיור מואץ" של איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים: "קרקע זה העבר והתחדשות זה העתיד. הקרקע הולכת ומסתיימת וגם אין חלוקה נכונה ושוויונית בין הרשויות"
מערכת ice | 
כנס מהנדסי ואדריכלי הערים (צילום ניצן זוהר)
"רמ"י זה הכוח של העבר וההתחדשות העירונית זה הכוח של העתיד". כך אמר גורי נדלר, מנהל אגף התכנון ברשות להתחדשות עירונית, בכנס "דיור מואץ" של איגוד מהנדסי אדריכלי הערים שמתקיים בעיר מודיעין.
בכנס, שהתקיים הבוקר בהשתתפות מאות מהנדסי ערים, מנהלי התחדשות עירונית ובכירים נוספים, אמר עוד נדלר: "אני לא בעד קרקע משלימה. זה מחבר את התכנון לכלכלה וצריך להפריד ולפתור באמצעים אחרים כמו שיתופי פעולה. קרקע זה העבר והתחדשות זה העתיד. הקרקע הולכת ומסתיימת וגם אין חלוקה נכונה ושוויונית בין הרשויות".

בפאנל שעסק בנושא "חיים בעיר מתחדשת", אמר ראש מנהלת התחדשות עירונית בקריית גת, אריק אביטבול: "העתיד מבחינת התחדשות עירונית זה חברות ניהול. יזמים יצאו מהתמונה".
שרון פישמן, מהנדסת העיר חריש, ביקרה את הממשלה כשאמרה: משרד התחבורה סירב לחבר אותנו לכביש 6 או לחבר אותנו לרכבת ולאפשר מנגנונים שיאפשרו כלכלה בעיר".
ניצה כהן-כרמלי, ראש מנהלת התחדשות עירונית בלוד, ריגשה כשאמרה: "הייתה ביקורת על לוד שמתכננת הכל במכה אחת ומהר. אחרי שראיתי את המצב והסתכלתי לאנשים בעיניים אמרתי שאני חייבת לתת את התקווה לאנשים האלה ולשנות את הדרך בה הם חיים, גם אם יהיו טעויות בדרך- ולעזור לאדם שאומר שלא יכול לרדת קומות במדרגות כי הן לא בטוחות או סב שמתבייש לארח את הנכדים שלו".
יו"ר איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, צחי כץ, תקף את התנהלות הממשלה בנושא רעידות האדמה, בעקבות המאורעות האחרונים בטורקיה וסוריה ואמר: "אחרי האסון הכבד בטורקיה ועוד ורעידות האדמה בישראל, ואצל מקבלי ההחלטות - דממה. כאילו שמדובר בעולם אחר, בלי שמץ אזכור לנושא בחוק ההסדרים. המדינה ממשיכה להזניח את הנושא ומדובר בהזנחה פושעת, בעיקר כלפי היישובים על השבר הסורי אפריקאי, כמו בית שאן. ומישהו יצטרך לתת את הדין על כך, כשהאסון בוא יבוא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה