נדל"ן ותשתיות

התוכנית להגרלת "דירה בהנחה" נחשפת: בשורה ענקית לתושבי הפריפריה

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, דורש להגדיר את גובה המענק בהגרלות דירה בהנחה בפרפריה בפי שניים, ולהגדיל את ההנחה בכל אזורי הארץ מ־20% כיום ל־25% ממחיר הדירה. וגם: בשורות טובות למשרתי המילואים
מערכת ice |  5
דירות חדשות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
במסגרת הדיונים על התקציב שמתקיימים בימים אלה, דורש שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, להגדיל את גובה המענק בהגרלות דירה בהנחה בפריפריה באזורי עדיפות לאומית מ־40 אלף שקלים ל־80 אלף שקלים, ולהגדיל את גובה ההנחה בכל אזורי הארץ מ־20% כיום ל־25% ממחיר הדירה, כך פורסם הבוקר (ראשון) ב"ישראל היום".
בנוסף, על פי הדיווח עולה כי  השר גולדקנופף הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לבחון תעדוף בהגרלות "דירה בהנחה" למשרתי מילואים, כמו מתן מענקים מיוחדים, והדבר נבחן לעומק בימים אלה. בנוסף ביקש שר השיכון והדיור לבחון להכניס לשיקולי תיעדוף בהגרלות גם את שיקולי הרווחה והחברה, למשל, משפחות של נכים, משפחות חד־הוריות ועוד.
שיעור ההנחה במסלול דירה בהנחה מוגבל נכון להיום ל-20% לדירות שמחירן נמוך מ־1.5 מיליון שקלים, והנחה של 300 אלף שקלים לדירות שמחירן גבוה יותר. בנוסף, מדינה מעניקה כיום מענקים בגובה של 40 אלף שקלים לצורך השלמת ההון העצמי לרוכשי דירה ביישובים המוגדרים בעדיפות לאומית כגון נתיבות, אופקים, אשקלון, חצור הגלילית, טבריה, מצפה רמון, עפולה, נוף הגליל, מעלות תרשיחא, ירוחם ועוד. ביישובים האלה הכוונה היא כאמור להכפיל את גובה המענק שישמש להון העצמי ל־80 אלף שקלים.
אם המהלך אכן יאושר בסופו של דבר, הוא יחסוך  לרוכשי דירה בפריפריה עשרות עד מאות אלפי שקלים.הנחות בסדר גודל כזה עשויות להגביר את הביקושים לדירות בפריפריה, שנמצאים כעת במגמת ירידה דרמטית בכל רחבי הארץ, בשל עליית הריבית המתמשכת של בנק ישראל. מדובר בדרישה תקציבית שתעלה לקופת המדינה מיליארדי שקלים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מאיפה יבוא הכסף ??
    רענן 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי עדיף פשוט לתת מענק גם על דירה יד 2 בפריפריה ?
    סגור
  • 2.
    מס כבד על בעלי 10 דירות ומעלה, יוריד את מחירי הדירות. (ל"ת)
    חיים 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בעלי 10 דירות
    יצחק 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה כאלה יש בכלל בארץ
    סגור
  • תהליך הארוך של פנוי בינוי כגורםעקרי
    דוד 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז מחירי השכירות יעלו ומחירי הדירות יעלו פשוט להוריד ביוקרטיה ולהמשיך לבנות מהר יותר פנוי בנוי שתקוע במשך 6 עד 7 שנים גורם לבעיה אמיתת במשק וגורם נזק לזוגות הצעירים
    סגור
  • 1.
    נהדר. בשורה אמיתית לצעירים שזקוקים לדירה
    מטי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וגם למבוגרים. כל הכבוד לשר.
    סגור