נדל"ן ותשתיות

בשורת ענק לסטודנטים: היכן יוקמו מעונות חדשים ל-1,000 תלמידים?

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה לאשר את תוכנית לחידוש מעונות הסטודנטים בהדסה עין כרם, התוכנית מציעה את חידוש  מכלול מעונות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, הצמוד לקמפוס בית החולים הדסה עין כרם. התוכנית כוללת הקמת 12 בנייני מעונות חדשים שייתנו מענה לכ-1,000 סטודנטים

מערכת ice | 
סטודנטים (צילום freepik)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים, בראשות יו"ר הוועדה שירה תלמי, אישרה תוכנית לחידוש מכלול מעונות הסטודנטים, הצמוד לקמפוס בית החולים הדסה עין כרם. התוכנית עוסקת בשטח של כ-24 דונם, ומציעה הקמת מערך חדש של מבני מעונות, אשר יחליפו את המעונות הקיימים, תוך התאמה לסטנדרטים תכנוניים עדכניים ומתן שירותים נלווים לרווחת הסטודנטים.
התכנית מציעה את הרחבת שטחו הבנוי של קמפוס המעונות הקיים, תוך הגדלת מספר דירות הסטודנטים מ-170 לכ-800 דירות אשר ישרתו סה"כ כ-1000 סטודנטים. התוכנית כוללת  הקמת 12 בנייני מעונות חדשים ומבנה נוסף עבור שירותים נלווים לרווחת הסטודנטים לרבות מינימרקט, חדר כושר, מעון יום וגני ילדים, משרדי הנהלה (של המעונות) חדר כביסה וחדרי התכנסות ולימוד. התוכנית הוגשה ע"י האוניברסיטה העברית בירושלים, ונערכה ע"י משרד פלסנר אדריכלים.
הוועדה ציינה את החשיבות הרבה של המרכז הרפואי הדסה עין כרם, לעיר ירושלים וליישובי האזור, הן כמרכז רפואי והן כמרכז אוניברסיטאי ללימודי רפואה ברמה בין-לאומית, והדגישה את החשיבות בנתינת מענה לצורך הציבורי במעונות סטודנטים, הכולל תמהיל מגוון של מעונות, ליחידים, לזוגות ולמשפחות צעירות, כמו גם שימושים נלווים לרווחת הסטודנטים בסטנדרטים תכנוניים עדכניים, לסטודנטים הלומדים בשלוחת האוניברסיטה העברית בהדסה עין כרם. לצד זאת ציינה הוועדה את החשיבות בשמירה על ערכי הנוף והטבע המשיקים לבינוי המוצע בתכנית, ועל יצירת איזון ראוי בין הצורך במתן מענה למעונות סטודנטים, שמירה על בינוי מרוכז ויעיל, ושמירה על ערכי הנוף והסביבה.
 
יו"ר הוועדה המחוזית, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית תאפשר פתרונות מגורים נוחים ואטרקטיביים עבור כ-1000 סטודנטים. מדובר בתכנית אשר הינה חלק מתפיסה אסטרטגית של חיזוק מוסדות ההשכלה הגבוהה בבירה, ביחד עם התכנית להקמת מעונות בקמפוס גבעת רם. תכניות אלו מבטאות את היתרונות המשמעותיים של ירושלים כעיר אקדמיה ומחקר פורצת דרך. על רקע מחירי הדיור המאמירים, ישנה חשיבות גבוהה לחדרי מעונות המאפשרים לסטודנטים מכל הארץ ללמוד ולהתגורר בירושלים, להכיר את בירתם וליהנות ממוסדות הלימוד הטובים בעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה