נדל"ן ותשתיות

במימון קטאר: הכירו את השכונות החדשות והיוקרתיות בעזה

המימון שקטאר מעבירה לרצועת עזה מסייע לבנות שכונות יוקרה חדשות במחירים של כ-50 אלף דולר לדירה אחת ובפריסה של 15 שנים לתשלום. האם זה מה שמסייע לשמירה על השקט?
מערכת ice | 
עזה (צילום ויקיפדיה)
בצל השקט היחסי מרצועת עזה, מתגלה לציבור הישראלי מה נעשה ברצועה עם התמיכה הכלכלית שמגיעה מקטאר וכך מצטיירת תמונה במסגרתה מתקיימת התחדשות עירונית רבה שבין היתר עוזרת לשמור על השקט היחסי ממנו אנחנו "נהנים".
בעת זו המצרים מקימים ברצועה שלוש שכונות של בייני מגורים רבי קומות, כך על פי בדיקה של אתר N12. לצד הקמת שכונות המגורים, התכנון הוא לפתח את רחוב א-רשיד שנמצא על רצועת החוץ בצפון הרצועה. השכונות החדשות ברצועה יוקמו על פי התכנית עד אמצע 2023 ויכללו כ-2,500 דירות לכל שכונה חדשה. 
רכשי הדירות יוכלו לשלם עליהן בפריסה של כ-15, כאשר המחיר לכל יחידת דיור יגיע לכ-50 אלף דולר. כמו כן, לא מדובר כנראה ברכישה במסגרת שוק חופשי, אלא ייקבע מנגנון שיעזור להחליט אילו משפחות זכאיות לקבל את הדירות. לצד השכונות יוקמו גם חנויות, מסגדים, בתי ספר, מרכזי תרבות ומגרשי משחקים.
לצד הקמת השכונות, המימון הקטארי מחולק בכל חודש על פני 100 אלף משפחות ברצועה, כשכל משפחה מקבלת כ-100 דולר בלבד. לצד זאת תחנת הכוח בעזה מקבלת אספקת סולר בשווי של 10 מיליון דולר, חודשית. גם בתחום האנרגיה - הרצועה מקבלת דלקים ממצרים דרך רפיח גם כן בשווי של 10 מיליון דולר בחודש. על פי הנתונים, חמאס לא משלם על הדלק ומשלם בכסף הנותר את המשכורת לכוח האדם שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה