משפט
היזם התעלם מרטיבות – רוכשי הדירה יפוצו ב-128 אלף שקל
רוכשי דירה ברעננה נתקלו בבעיית רטיבות מדירתם מיד עם הכניסה לדירה. הם תבעו את יזמיות הבניה בטענה שליקוי הרטיבות היה ידוע מראש, גרם להם עגמת נפש ומנע מהם לחגוג בת מצווה לבתם בבית החדש
רוכשי דירה ברעננה הגישו תביעה לפיצוי על הפרת הסכם מכר כנגד יזמיות הבנייה, עקב רטיבות. בית המשפט קיבל חלקית את תביעתם ופסק שעל הנתבעות היה לדעת על הליקויים בטרם מכרו את הדירה.
אתר "פסקדין" פרסם כי הדירה נרכשה על ידי התובעים בסוף 2018, ומיד עם הכניסה לדירה התלונן השכן המתגורר מתחתם על רטיבות שמגיעה מהדירה שלהם. בתביעה שהגישו בינואר 2020 לבית משפט השלום ברמלה טענו רוכשי הדירה כי נגרמה להם עוגמת נפש רבה בגלל הרטיבות, וכן לא יכלו לקיים את מסיבת בת המצווה של בתם בביתם החדש. בתביעתם העריכו כי נגרם להם נזק כספי של כ-26,000 שקל.
התובעים טענו עוד כי נושא הרטיבות הועלה בפני נציג היזמיות זמן רב לפני החתימה על הסכם המכר. הם הגישו תצהיר של השכן, לפיו מנהל מטעם הקבלן ידע על ליקויי הרטיבות כבר מחודש ינואר 2018.
היזמיות טענו להגנתן כי לא עודכנו על ידי אותו מנהל, ולא ידעו על קיומה של רטיבות כלשהי מדירת התובעים. לפיכך, הצהרתן בהסכם המכר כי למיטב ידיעתן אין ליקויי רטיבות בדירה הייתה נכונה לשעתה.
השופט זיוון אלימי קבע כי נציג של היזמיות אכן ידע על ליקויי רטיבות בדירה לפני החתימה על החוזה, ולכן הפרו את חובת הגילוי כלפי הרוכשים. השופק פסק כי השאלה האם המנהל מטעם הקבלן עדכן את היזמיות על הרטיבות אינה רלוונטית, מכיוון שהוא נחשב נציג רשמי שלהן.
עם זאת, השופט קבע כי הפיצוי המוסכם בחוזה, בסך 364,000 שקל, אינו פרופורציונאלי לנזק – והפחית את הסכום. לדבריו התובעים טענו בעיקר לנזק לא ממוני: חוסר נעימות מול השכן, התמודדות עם תיקון ארוך ומייגע וחוסר יכולת לחגוג בת מצווה לבתם – בעוד שהנזק הכספי הוערך על ידם ב-26,000 שקל בלבד.
עוד ב-
בנסיבות אלה, השופט פסק לתובעים פיצוי בסך 100,000 שקל, בתוספת הוצאות בסך 23,400 שקל והחזר אגרת משפט בסך 4,986 שקל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.יש תקווה. (ל"ת)דין 11/2022/25הגב לתגובה זו0 0סגור