נדל"ן ותשתיות

על מה ביל גייטס מתכוון להוציא 7 מיליארד דולר?

אחד האנשים העשירים בעולם נאם באוניברסיטת קניה והבטיח לתרום מיליארדי דולרים בשנים הקרובות כדי לפתור בעיות מרכזיות ביבשת – אבל התרומה שלו לא תספיק

יאיר מור |  1
ביל גייטס (צילום Frederic Legrand-COMEO/shutterstock)
מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, ביקר בשבוע האחרון באפריקה במקביל לוועידת COP20 שנערכה בשארם א-שייח', והבטיח לתרום מיליארדי דולרים כדי לפתח את תחומי הבריאות והחקלאות ביבשת השחורה.
גייטס נחת בניירובי, בירת קניה, ביום שלישי, ביקר בערים וכפרים במדינה, וביום חמישי נאם בפני הסטודנטים באוניברסיטת ניירובי. הוא הצהיר על תרומה בסך 7 מיליארד דולר, המהווים כ-6.7% מהונו, המוערך נכון לסוף השבוע בסך של 104.5 מיליארד דולר לפי פורבס. התרומה תתפרס על פני 4 שנים ותתמקד במגזרי הבריאות והחקלאות, ומטרתה להילחם במחלות ולהגביר את התפוקה החקלאית ביבשת.
גייטס אמר לסטודנטים כי "האתגרים העולמיים הגדולים שאנו ניצבים בפניהם עקשניים – אך עלינו לזכור שכך גם האנשים הפותרים אותן", וציין שבמהלך ביקורו ניסה להבין "אילו גישות מותירות חותם, אילו מכשולים נותרו בעינם, ואיך הקרן יכולה לתמוך באופן טוב יותר בהתקדמות עתידית".
עם זאת, התרומה האדירה של גייטס היא טיפה בים: לפי הערכות האו"ם, הגירעון השנתי בהשקעות בבריאות באפריקה עומד על 66 מיליארד דולר, והגירעון השנתי בהשקעות בחקלאות עומד על 74.5 מיליארד דולר. יחד, מדובר ביותר מ-140 מיליארד דולר חסרים בכל שנה – וההשקעה של גייטס, שבממוצע תניב קצת פחות משני מיליארד דולר בשנה, מכסה אחוז ורבע בלבד מהחוסר הזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביל תורם 24 מליארד ש"ח,אני הרבה פחות מ 24 אלף.אני קמצן? (ל"ת)
    מגיב שקול 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור