כסף וצרכנות

ביל גייטס ממליץ: אלו המניות שכדאי להחזיק בעת אינפלציה

האינפלציה מקשה על ההתנהלות הכלכלית ומפילה את הבורסות, ובכל זאת, ישנן חברות שבכל עונה ימשיכו לחלק דיבידנדים נדיבים. אלו החברות שביל גייטס נאחז בהן

מערכת ice |  3
ביל גייטס (צילום vecteezy, יוטיוב/ 60 Minutes)
הכלכלנים והמשקיעים מצאו את עצמם בשנה סבוכה מבחינת שוק ההון, שהראה ירידה משמעותית וקיצץ את הזינוקים של המניות המובילות בשוק. המשקיעים הפזיזים איבדו הרבה מהונם, אך אלו החכמים, שעשירי העולם נמנים עליהם, ידעו לשמור בתיק המניות שלהם גם מניות יציבות שלא מושפעות מתנודות השוק.
אחד מהם הוא מייסד מיקרוסופט המיליארדר ביל גייטס, ששמר בתיק המניות של "קרן ביל ומלינדה גייטס", מספר השקעות שממשיכות להניב לו רווחים גם עכשיו, כשהאינפלציה באמריקה משתוללת.
הנה שלוש מהמניות היציבות שהוא מחזיק:
Waste Management (WM)
זו לא התעשיות הזוהרות ביותר, אבל ניהול פסולת הוא תחום חיוני. לא משנה מה קורה עם הכלכלה, לעיריות אין ברירה אלא לשלם לחברות כדי להיפטר מהרי האשפה שלנו, גם אם העלויות הללו יגדלו.
כאחד השחקנים הגדולים בתחום, חברת ניהול הפסולת נשארה בעמדה יציבה. המניות יותר מהכפילו את עצמן בחמש השנים האחרונות. וההנהלה צופה צמיחה של 10% בהכנסות לשנה.

כיום כאשר היא מציעה תשואה של 1.5%, הדיבידנד של Waste Management גדל 19 שנים ברציפות. החברה שילמה כמעט מיליארד דולר דיבידנדים במהלך השנה האחרונה, ותזרים המזומנים החופשי שלה בסך 2.5 מיליארד דולר לשנת 2021 אומר שהמשקיעים לא צריכים לדאוג לגבי קבלת הצ'קים שלהם.
קאטרפילר (CAT)
כחברה שההון שלה בדרך כלל מושפע מההון של הכלכלה הגדולה יותר - כאשר הציוד שלה מהווה מרכיב מרכזי באתרי בנייה ברחבי העולם - קאטרפילר נמצאת במצב מסקרן לאחר המגפה.
 
הכנסות החברה מרגישות את ההשפעות של שרשרת אספקה ​​גלובלית משותקת, אך שיעורי הריבית עדיין נמוכים היסטורית והצעת התשתית של הנשיא ג'ו ביידן של 1.2 טריליון דולר, פירושה שייתכן שתהיה הרבה מאוד בנייה בארה"ב בעתיד הקרוב.
עסקי הכרייה והאנרגיה של קאטרפילר מספקים גם סחורות אחרות, אשר נוטות להצליח בתקופות של אינפלציה גבוהה.  מניית החברה עלתה עם מחירי חומרי הגלם והנפט. לאחר שהכריזה על עלייה של 8% ביוני, הדיבידנד הרבעוני של קאטרפילר עומד כעת על 1.20 דולר למניה ומציע תשואה של 2.5%. החברה הגדילה את הדיבידנד השנתי שלה 28 שנים ברציפות.
 
וולמארט (WMT)
עם חנויות מכולת שנחשבו לעסקים חיוניים, וולמארט הצליחה לשמור על יותר מ-4,700 החנויות שלה בארה"ב פתוחות לאורך כל המגיפה.
לא רק שהחברה הגדילה הן את הרווחים והן את נתח השוק מאז שהקורונה השתלטה על כדור הארץ, אלא שהמוניטין שלה כרשת שיווק בעלות נמוכה הופך את וולמארט לקמעונאית של צרכנים רבים כאשר המחירים עולים.
וולמארט הגדילה בהתמדה את הדיבידנדים שלה במהלך 49 השנים האחרונות. התשלום השנתי שלה עומד כיום על 2.24 דולר למניה, המתורגם לתשואת דיבידנד של 1.6%.
וולמארט נסחרת כיום במחיר של 136 דולר למניה, רחוק מהשיא השנתי שלה, 160.77 דולר שנקבע באפריל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מחזיק את who בביצים ראו הןזהרתם
    ביל הדביל 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    החיסונים מחסלים
    סגור
  • 2.
    כל מה שהדביל ממליץ, אני עושה הפוך. (ל"ת)
    משקיע מתמיד 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    קישקטש
    קושקושון 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עדיף לא להתעסק עם מניות באינפלציה
    סגור