נדל"ן ותשתיות

תוכנית התחדשות: כך ייראה הרחוב המרכזי בת"א אחרי הפיתוח

תוספת של כ-600 יחידות דיור, עירוב שימושים, שבילי אופניים ורכבת קלה: הוועדה המחוזית תל אביב אישרה את התוכנית לפיתוח והתחדשות רחוב ארלוזורוב
מערכת ice |  2
התחדשות רחוב ארלוזורוב (צילום הפלטפורמה העירונית)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב החליטה לאשר את התוכנית להתחדשות רחוב ארלוזורוב. התוכנית באה להשלים את פיתוחו של הרחוב אשר משנה את פניו כיום עם התקדמות העבודות להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה.
התוכנית מאפשרת תוספת של כ-600 יחידות דיור לאורך הרחוב, וכוללת התחדשות של המבנים לאורכו והעצמתם בהתאמה לבינוי, על פי התוכניות לרובעים 3 ו-4, ובהתאם למיקומם לאורך הרחוב המהווה ציר מרכזי בעיר. ביחס לתחום התוכנית אשר מצוי בתחום העיר הלבנה, התוכנית שומרת על העקרונות כפי שנקבעו בהכרזת אונסקו.
גובה הבינוי משתנה מאזור לאזור, כאשר הבינוי הגבוה ביותר יהיה ממזרח לרחוב אבן גבירול - עד 10 קומות בסה"כ, ממערב לרחוב אבן גבירול בחלק הצפוני עד 8 קומות, וממערב לרחוב אבן גבירול בדופן הדרומית - עד 7 קומות.

עקרון משמעותי שקבעה הוועדה הוא שקומת הקרקע וקומת הביניים במבנים החדשים, יתרמו ליצירת חזית פעילה לאורך הרחוב - כלומר בקומת הקרקע והביניים מתוכננים שימושים כגון מסחר, תעסוקה ושימושים בעלי אופי ציבורי. בנוסף, לצורך יצירת רחוב עירוני אינטנסיבי התוכנית מרחיבה את תחום הדרך לאורך הרחוב בכדי לאפשר יצירת רחוב משולב הכולל רכבת קלה, מדרכות להולכי רגל, שבילי אופניים.
רחוב ארלוזורוב מהווה כיום ציר רוחב מרכזי בעיר תל אביב-יפו, התוכנית מביאה להתחדשותו של הרחוב כך שיהווה רחוב עירוני פעיל ומרכזי בעיר.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב, ערן ניצן: "רחוב ארלוזורוב מהווה ציר מרכזי ביותר בתל אביב, ציר המשנה בזכות התוכנית האמורה את פניו. ביחד עם עיריית תל אביב אישרה הוועדה את הפיכתו לרחוב עם מרחב ציבורי נדיב, נטול גדרות, עם עדיפות לתנועת הולכי רגל ומשתמשי הרכבת הקלה. התוכנית מאפשרת את התפתחותם של מסחר ובתי קפה לאורך קו הרכבת העוברת בליבו של הרחוב ומקדמת את חיבורו של מתחם התחבורה המרכזי של ארלוזורוב עד לשפת הים ברחוב מוצל, נעים ומזמין".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה בעל יכולת ירצה לגור ברחוב סואן עם גישה בלתי
    נועם 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סבירה לכלי רכב?
    סגור
  • אני (ל"ת)
    גידגיד 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור