נדל"ן ותשתיות

קניתם דירה חדשה? זה הדבר שהקבלן חייב לחשוף בפניכם

התגובות לכניסה לתוקף במסגרת תיקון 9 בחוק המכר המחייבת החל מהיום כל קבלן לעדכן את הלקוחות בדירוג האנרגטי, של הבניין והדירה הנרכשת, לא איחרו להגיע: "מהפכה דרמטית", "החלטה לכאורה פורצת דרך"
מערכת ice |  1
דירות (צילום shutterstock, vecteezy. פלאש 90/ נתי שוחט)
בעקבות ההחלטה שהתקבלה היום (חמישי), התגובות לכניסה לתוקף במסגרת תיקון 9 בחוק המכר המחייבת החל מהיום כל קבלן לעדכן את הלקוחות בדירוג האנרגטי של הבניין והדירה הנרכשת לא בוששו לבוא.
מהנדסת עדי מגדל, מבעלי גרינר קיימות ובנייה ירוקה: "מדובר ללא ספק במהפכה דרמטית, לא רק בתרבות הדיור, אלא גם באיכות החיים ובמיוחד בבריאות (!) של רוכשי הדירות. הדירוג האנרגטי משמעותו שהיזם יתחייב בפני הרוכש על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של כל המערכות הקיימות הן בבניין והן בדירה, כולל לדוגמה, חלונות ומערכות איוורור, עובדה שתהיה לה השפעה מרחיקת לכת לא רק על איכות הבניין והדירה, אלא גם מניעת מחלות כרוניות, זיהומיות ואף סופניות".

עוד הסבירה: "יחד עם זאת, חשוב במיוחד שהן מקבלי ההחלטות בתחום הדיור והן הרוכשים עצמם יקפידו לדרוש מהקבלן את הדירוג האנרגטי ויסרבו (!) לרכוש דירה שאינה עומדת בדירוג האנרגטי במקובל בארצות המערב המתוקנות".
ענת קריספין, בעלת TLV TOP, מומחים לרישוי בניה ועסקים אמרה: "תחושתי לגבי ההחלטה ליישם את הדירוג האנרגטי הינה מעורבת. מצד גיסא, להלכה מדובר אכן בהחלטה לכאורה פורצת דרך המשווה את ישראל לשוק הדיור בעולם הנאור, מאידך גיסא וכמי שמטפלת 24/7 בביורוקרטיה הסיזיפית של כל פרויקט ופרויקט, לצערי מטילה ספק רב ביכולת ליישם את ההחלטה כראוי וסקפטית האם ניתן יהיה בכלל לאכוף אותה על אלפי קבלנים ואלפי פרויקטים? כמו כן, האם בכלל רוכשי הדירות, שמה שחשוב להם בדר"כ זה המחיר והמטראז', בכלל מודעים להחלטה זו ומשמעותה באיכות המגורים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד קשקשני בירוקרטיה
    עידו 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איך בדיוק יבנו ממ'ד עם אלמנטים לא נכונים מבחינה ירוק ושאר קישקושים ? טפלו קודם בשפכים שמשרד הבריאות מזמן הרים ידים , טפלו בחיבור בין חזית מסחרים מעל מגורים שמעלים ריחות מצחינים בגלל תשתיות בתכנון גרוע . תפסיקו ליפול עם רוכשי הדירות שבקושי מבינים 10 % ממכלות הנתונים נכון להיום .
    סגור