נדל"ן ותשתיות

משבר הדיור: חובה להקים מיד ועדה למיגור הביורוקרטיה

העובדה שמדינת ישראל אינה מסוגלת להעניק 'מעון', כלומר דירה, לכלל אזרחיה היא לא רק בגידה במורשתו של ז'בוטינסקי, אלא גם מעשה אנטישמי מובהק אחרי שהעם היהודי סבל בגולה מ-2,000 שנות אנטישמיות על מנת להיות עם חופשי בארצנו. פקידים ערלי לב וצרי מוחין
רוני מזרחי |  2
רוני מזרחי (צילום עזרא לוי)
זאב ז'בוטינסקי המנוח, מהוגי וחלוצי  אבות הציונות, חרט על דגלו 5 "ממים" שעל המדינה העתידית להעניק לכל אזרחיה: "מזון", "מלבוש, "מרפא", "מורה" ו..."מעון". לטעמי העובדה שמדינת ישראל אינה מסוגלת כיום להעניק "מעון", כלומר דירה, לכלל אזרחיה, הינה לא רק בגידה במורשתו של ז'בוטינסקי, אלא גם, ותסלחו לי מראש על הביטוי,  מעש אנטישמי מובהק: הלא העם היהודי סבל בגולה מ-2000 שנות אנטישמיות והקים את מולדתו כאן, בארץ הזאת, על מנת להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים.
אלא מאי? בעשרות השנים שבהם אני נאלץ לחזר אחר אותם פקידים ערלי לב וצרי מוחין שאמונים על המערכת הביורוקרטית האוכלת כל חלקה טובה בשוק הדיור, אני נזכר לדאבוני באותה אנטישמיות שממנה סבלנו באותן 2000 שנות גלות. ככלות הכל: בשביל מי הם עובדים אותם פקידים, אם לא בשביל הדור הבא של צעירי מדינת ישראל, שכאן גדלו, עשו צבא וסיכנו את נפשם למען המדינה, ואילו כעת אינם מסוגלים להגיע אל היעד הנכסף של 4 קירות?
האם אותן פקידים ערלי לב וצרי מוחין אינם מבינים שהם פוגעים בראש וראשונה לא רק במיטב הנוער, אלא גם ובעיקר בילדיהם הם(!) שבגללם הליכי אישור כל פרויקט, קטן כגדול, נמשך על פני שנים רבות ובכך מתייקר בעוד עשרות רבות של אחוזים? והאם אותם ראשי ערים ורשויות מקומיות, המתגאים כל כך בעובדה שעירם הינה ה"ירוקה" ביותר ושתוצאות מבחני הבגרות אצלם טובים יותר מאשר אלה של אוניברסיטאות יוקרה דוגמת אוקספורד או הרווארד, אינם מבינים שהם גורמים במו ידיהם לבריחת הדור הבא של אותה עיר למחוזות אחרים, לעיתים קרובות, למרבה הצער, מחוזות הממוקמים הרחק, הרחק מעבר לים?

והאם זה נראה לכם סביר שנכון להיום תקועות בוועדות השונות לא פחות מרבע מיליון דירות (!!) שזה מכבר היו צריכות לצאת לדרך, רובן הגדול בלב ליבו של אזור הביקוש הלוהט במרכז הארץ? והאם זה נראה לכם סביר שבעיר מבוקשת בגוש דן דוגמת בת ים, תקועים אינספור פרויקטים שיכלו להביא לעירייה  ולתושבי העיר לא רק עוד אלפי דירות ונדל"ן עסקי, אלא גם ארנונות ומיסוי בתקציבי  עתק? ובת ים, לפרוטוקול, הינה  רק דוגמא אחת מיני רבות. בחולון, למשל, יש כ-50,000 יחידות דיור תקועות במשך 30-40 שנה.
ומהי בעצם הסיבה שבגינה כל ממשלות ישראל, מימין ומשמאל, לא השכילו במהלך עשרות רבות בשנים לעקר מהשורש את אותו נגע ארור שנקרא "ביורוקרטיה" שהופך את חיינו הקבלנים, כמו גם רוכשי הדירות, לסיוט אחר מתמשך ושהופך לתיבת פנדורה של ממש, המסוכנת לעתידה של המדינה, לא פחות מאיום הטילים של איראן וחיזבאללה?
והאם אין זה אבסורד שממשלת ישראל ושר האוצר במיוחד, מתגאים בכך שגבו במהלך השנה האחרונה 65 מיליארדי שקלים ממיסוי נדלן ושבתקציב המדינה קיים כעת עודף(כן. כן!) של עשרות מיליארדי שקלים, אבל אף לא אחד מהפקידים ערלי  הלב וצרי המוחין אינו חושב להשקיע את סכומי העתק הללו, או לכל הפחות מקצתם בקיצור הביורוקרטיה? על כן, ועל מנת לעקר אחת ולתמיד את נגע הביורוקרטיה, אבקש מכל נבחרי הציבור ובמיוחד לקראת הבחירות הממשות ובאות להכריז על הקמת וועדה ממלכתית שתפקידה יהיה לעקור מהשורש את הבירוקרטיה ולהורות לכל וועדה וועדה וכל רשות ורשות לאשר כל פרויקט, עם הוצאת היתר ותב"ע בלא יותר משישה חודשים, כמקובל בכל מדינות המערב המתקדמות.
 
כנשיא לשכת הקבלנים, וכמי שמשמש כקבלן ויזם זה 50כמעט שנה, הנני מציע את עצמי לתפקיד יו"ר וועדה זו והנני מתחייב, ככל שיתבקש, לעמול לילות כימים על כך שיותר לא תוזכר המילה ביורוקרטיה במחוזותינו, ששום פרויקט לא ייתקע בצנרת. רק כך נוכל להגדיל משמעותית את היצע הדיור ורק כך נוכל להגשים את חלומו של זאב ז'בוטינסקי!
*כותב המאמר רוני מזרחי הוא נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שכירות
    ליאור 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני גר 25 שנה בשכירות 1400 לשני חדרים ומבסוט מעל הראש.
    סגור
  • 1.
    אלוף+++הגיע הזמן חאלאס הרגו אותנו!!!
    משה ג 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על הכסף הולך על הביטחון תכניסו למוח שלכם !!!! כל עוד זה ככה אין סיכוי לשינוי!!!
    סגור