נדל"ן ותשתיות

לראשונה מפרוץ המלחמה: יאכטה שהוחרמה לאוליגרך רוסי מועמדת למכירה

אחרי שהיאכטה המטורפת של האוליגרך הרוסי דמיטרי פמפיאנסקי הוחרמה על ידי הרשויות בגיברלטר, היא הועמדה השבוע למכירה כששוויה מוערך ב-75 מיליון דולר, במכירה הראשונה של נכס מסוג כזה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה
מערכת ice | 
יאכטה לונה (צילום צילום מסך יוטיוב)
בעקבות המלחמה באוקראינה, רכוש וכסף רב של אוליגרכים רוסים הוחרם. ביניהם גם היאכטה המטורפת של האוליגרך הרוסי דמיטרי פמפיאנסקי, שהועמדה השבוע למכירה בגיברלטר כששוויה מוערך ב-75 מיליון דולר, במכירה הראשונה של נכס מסוג כזה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה.
היאכטה העצומה, שאורכה 72.5 מטרים, הועמדה למכירה על ידי בית המשפט האדמירלי של גיברלטר ועד כה התקבלו 63 הצעות לרכישתה. תהליך הבחירה צפוי להימשך 10-14 ימים. היאכטה מתאימה להכיר 12 אנשים, כאשר יש בה 6 תאי שינה, בריכת שחייה, ספא, חדר קולנוע תלת מימד וציוד ספורט ימי.
היאכטה שכינויה "האקסיומה" הוחרמה במרץ האחרון על ידי רשויות גיברלטר, אחרי שג'יי פי מורגן מסרו כי פמפיאנסקי התנער מתנאי הלוואה שלקח. ברויטרס חשפו את מסמכי בית המשפט שעל פיהם  ג'יי פי מורגן הלוו 20.5 מיליון יורו ל"פיירין השקעות" שהוחזק על ידי "פרדברג אחזקות", בבעלותו של פמפיאנסקי, שתפקד גם כערב להלוואה. על פי המסמכים, פיירין השקעות לא עמדו בתנאי ההלוואה, לאחר שפמפיאנסקי העביר את מניותיו בפרדברג לצד שלישי בתחילת מרץ ולאחר שהוטלו עליו סנקציות.
 
זמן קצר לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה הטילו בריטניה והאיחוד האירופי סנקציות על האוליגרך בן ה-58, שמגזין פורבס העריך את הונו לפני המלחמה ב-2 מיליארד דולר. עד מרץ היה פמפיאנסקי היו"ר והבעלים של מפעל צינורות המתכת שסיפק ציוד לחברת האנרגיה הרוסית גזפרום, אך מאז הוא עזב את תפקידו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה