נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן מזנק מעבר לים: בכמה התייקרו מחירי הבתים בארה"ב?

ההתייקרות של מחירי הדירות בארה"ב רשמה שיא בשנת 2021. מדד קייס-שילר המודד את מחירי הבתים הממוצעים בערים הגדולות של ארה"ב זינק ב-18.8%. ומי העיר עם העלייה המהירה ביותר?
מערכת ice | 
המתחם בפלורידה (צילום נתן הולדינגס)
העלייה המטאורית במחירי הדירות אינה נחלתה הבלעדית של מדינת ישראל. בארה"ב הגיעה עליית המחירים לשיא בשנת 2021, כאשר שיעורי הריבית הנמוכים על משכנתאות עודדו רוכשים להתחרות ביתר שאת על מספר קטן של בתים למכירה.
מדד מחירי הדיור S&P CoreLogic Case-Shiller National Home Price Index, המודד את מחירי הדיור הממוצעים בערים הגדולות ברחבי המדינה, עלה ב-18.8%. העלייה האמורה, עבור שנה קלנדרית, הייתה הגדולה ביותר שנרשמה מאז החל המדד לעקוב אחרי מחירי הדיור אי שם בשנת 1987.
לנתונים אלה יש לצרף את משבר הקורונה, שהוביל לעלייה חדה ברכישת דירות ברחבי המדינה. הסיבה פשוטה, כאשר משקי בית ניצלו את הריבית הנמוכה ובנוסף חיפשו מרחב גדול יותר לעבודה מהבית. כפועל יוצא, עלו מכירות בתים עלו בשנה החולפת לשיא שלא היה כמותו 15 שנה.

עוד צוין כי רוכשי דירה ראשונה מתקשים להתחרות נגד משקיעים הרוכשים דירות במזומן. על כן, כמות רוכשי הדירה הראשונה בשוק ירדה בינואר ל־27%, זאת לעומת 33% שנה קודם לכן, כך על פי איגוד המתווכים.
חשוב לציין בהקשר זה, כי העלייה במחירי הבתים האטה את הקצב בחודשים האחרונים וצפויה להאט עוד בשנה הנוכחית, זאת בזמן שהריבית על המשכנתאות תמשיך לטפס. מדד קייס־שילר של עשר הערים עלה ב-17% בשנה החולפת, זאת לעומת עלייה של 16.9% בחישוב מנובמבר. המדד ל־20 ערים עלה ב־18.6% לאחר עלייה שנתית של 18.3% בנובמבר. עליית המחירים הגבירה קצב ב-15 מתוך 20 הערים שהמדד עוקב אחריהן.
ומי העיר בה עלו המחירים במהירות הגבוהה ביותר? בפיניקס הייתה העלייה המהירה ביותר במחיר הבתים בחודש ה-31 ברציפות - 32.5%, ובכך ממשיכה להוביל מבחינת עליית המחירים. בטמפה, פלורידה, היא העיר עם שיעור ההתייקרות השני מבחינת קצב, עם 29.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה