נדל"ן ותשתיות

האם יוארך תוקף הטבות המס בתמ"א 38?

הממשלה הגישה הצעת חוק להארכת התוקף עד מועד סיום תוכנית תמ"א 38 עצמה - אוקטובר 2022, זאת בהמשך למגמה המקצועית של רשות המסים. ומתי יחלו ההטבות בפועל?
מערכת ice |  1
רשות המסים (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
תוכנית תמ"א 38 עתידה להסתיים באוקטובר השנה, ומעוררת לא מעט מחלוקות באשר להמשך עתידה. כעת הגישה הממשלה הצעת חוק להארכת תוקף הטבות המס בתוכנית, זאת עד לסיום התוקף של תוכנית התמ"א עצמה. הצעת החוק מגיעה בהמשך למגמה המקצועית של רשות המיסים, שהצהירה כבר בדצמבר האחרון כי בכוונתה לקדם חקיקה להארכת תוקף ההטבות.
הטבות המס האמורות הנן במסגרת פרק 5 לחוק מיסוי מקרקעין, ומשמעותן הקלה בתשלום מס שבח על התמורה שמוענקת לדיירים מצד היזם בפרויקטים אלו. כמו כן, ניתן פטור מתשלום מע"מ על מתן שירותי בנייה בהתאם לתמ"א 38 שניתנו בתמורה למכירת זכות במקרקעין הפטורה ממס לפי פרק 5.

בנוסף, הדבר מאפשר דחייה של יום המכירה למועד שלאחר התקיימות התנאים המתלים של חוק המכר בין היזם לבין הדיירים, כשהנגזרת היא דחייה משמעותית של מועד התשלום של מס השבח ומס הרכישה שנובעים מהעסקה.
בין השאר נכתב בהצעה, זאת בהמשך להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה על הארכת תמ"א 38 עצמה עד אוקטובר 2022, כי "מוצע להאריך את תחולת הוראות השעה בחוקי המס ולקבוע כי הוראות פרק חמישי וכן ההוראה לעניין ההטבה במס ערך מוסף יחולו עד 1 באוקטובר 2022. הסדרי המס אשר יחולו על פרויקטים לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בתקופה שלאחר תום הוראת השעה ייבחנו בחודשים הקרובים כחלק מהבחינה הכללית של התמריצים הממשלתיים לעידוד פרויקטים אלה". עוד עולה מהצעת החוק כי ההטבות יינתנו גם רטרואקטיבית, מתחילת השנה הנוכחית, דהיינו מעסקאות שנחתמו החל מה-1 בינואר 2022.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הצנחנים
    שירי 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים פראיירים פרויקט פינוי בינוי בנווה ישראל הרצליה, אדמה ששווה מאות מיליונים נמכרת בנזיד עדשים. גם ככה אתם חלשים אז נחליש אותכם יותר! קבוצת רכישה לבעלי הקרקע. מה אתם צריכים יזמים, קבלנים, ומאכרים שייקחו ממכם. תעשו לבד אתם בעלי הקרקע!!!
    סגור